Iedereen kan krabbel een beetje in een grafisch programma. Dit zal u op weg helpen en uitleggen van een algemene techniek van hoe je nu eigenlijk een item te tekenen. Het neemt je hebt een basiskennis van hoe de meeste van de tools te gebruiken in GIMP.
Stappen
- 1Selecteer uw punt te tekenen, bijvoorbeeld, een mok koffie.
- 2Denk aan een geschatte grootte u wilt dat uw object te zijn. Er is een wereld van verschil in de techniek van het tekenen iets 30x30 pixels en tekenen iets 400x400.
- 3Selecteer een techniek te gebruiken. Als u iets relatief kleine tekenen, zult u waarschijnlijk willen "pixel". Als u iets grotere tekenen, zijn er een verscheidenheid van andere technieken die je kunt gebruiken. Dit artikel heeft betrekking op twee methoden. Een voor het tekenen van kleinere objecten, een voor grotere.
Voor kleinere objecten
- 1Zoomen. De zoom-tool is je vriend.
- 2Gebruik het potlood en teken een schets van het object waarmee u wilt tekenen. Mentaal verdeel het object in kleinere objecten. Bijvoorbeeld, als u het tekenen van een mok, je zou het verdelen in de opening, het lichaam, en het handvat.
- 3Pick 3-5 verschillende tinten van de kleur die elk object is en hebben deze kleuren handig.
- 4Denk aan de vorm van de kleinere object. Het krijgen van de exacte vorm recht is het moeilijkste deel van pixeling.
- 5Een overzicht van de kleinere object en schaduw in het gebruik van de verschillende tinten van kleur je hebt gekozen. Je moet veel meer tinten afhankelijk van hoe vlot je doel is gebruikt. U kunt 'scheppen' deze tinten met de smudge tool, indien nodig.
- 6Zoom uit, bekijk uw werk, in te zoomen, en tweaken.
- 7Herhaal deze stappen met alle kleinere objecten.
- 8Details toevoegen aan je object. Als er een logo op uw mok, zou dit zijn als om het te tekenen. Wees niet bang dat er iets te groot is, zal dit alleen maar verwarren.
- 9Nogmaals, uitzoomen, bekijken en tweaken. Herhaal deze stap totdat alles er perfect uitziet.
- 10Je moet gebeuren! Geniet van je kleine mok.
Voor grotere objecten
- 1Net als bij de kleinere objecten, zul je beginnen met het tekenen van de basisvorm van uw object.
- 2Deze keer, in plaats van het potlood, vindt u het gereedschap paden gebruiken. De paden tool is je vriend. Leren om het te gebruiken en te leren om het te houden.
- 3Klik (niet slepen) om een reeks punten die de basisvorm van uw object te vormen. Probeer niet om dingen rond te maken, laat ze squarity voor nu. Zorg ervoor dat de paden gereedschap is ingesteld voor "ontwerp".
- 4Dit is wanneer u de schaal van dingen zal beslissen. Zorg ervoor dat alles is de juiste maat in vergelijking. Als u tekent een mok, zorg ervoor dat het de juiste weidsheid en dat de handgreep is niet echt groot. Tweak dingen om hen de juiste maat te maken.
- 5Dubbelklik op de gereedschapskist paden en zet het instrument in op "bewerken" (of u kunt CTRL ingedrukt terwijl het doen van de volgende stap, in plaats)
- 6Vorm je pad in de vorm die u wilt dat uw object te zijn in. Hiervoor klikt u ergens op je pad en sleep het. Dit is waar je vormen die worden verondersteld om rond te zullen afronden. Terwijl het doen van deze stap kan het nuttig zijn om in en uit te zoomen.
- 7Tweaken totdat het perfect is.
- 8Ga dan naar bewerken-pad omlijnen. Selecteer "Stroke Met Tool" en selecteer potlood. Stel de kleur naar zwart, zet de borstel om een 1 pixel borstel, en beroerte.
- 9Nu, zoals in pixeling, verdeel het object in verschillende kleinere objecten mentaal. Kleur elk object is het basiskleur met het fill gereedschap.
- 10Nu, moet u structuur van het object. Er zijn veel, veel verschillende methoden voor deze, en zo veel hangt af van wat voor soort object dat u bent texturing.
- 11Vaak kunt u gradiënten gebruiken om textuur van het object. Soms kunt u gebruik maken van de patronen die Gimp biedt.
- 12Om de textuur ruwer te maken, probeer filters-vervormt-shift, of filters-ruis-spread.
- 13Om het gladder te maken, probeer dan met behulp van vele hellingen die op lagere opacitys.
- 14Nadat u uw textuur recht hebt gekregen, moet u een aantal verlichting toe te voegen. Er zijn een paar manieren om dit te doen, als goed.
- 15Een methode is om de zelfverklarende filters-lichteffecten-lichteffect gebruiken.
- 16Een andere is om een eenvoudige zwart en wit gradiënt set gebruiken om de 'waarde' en een lagere dekking.
- 17Nu is het tijd voor u om alle gegevens die u nodig hebt om voor uw object toe te voegen. Bijvoorbeeld: een logo, een chip in de beker, de drank in de mok, enz.
- 18Probeer dingen totdat je iets vindt dat werkt voor je krijgt.
- 19Dan, net tweaken, tweaken, tweaken en het object zal worden gedaan!
- 20Bewonder uw object, en houd tweaken.
Tips
- Anti-aliasing (het maken van lijnen meer glad) is altijd goed.
- Experiment! U zult er geen spijt, meestal.
- Gebruik Lagen. Lagen zijn je vrienden en bespaart u veel werk en tijd.
- Oefen het Pad gereedschap. Tenzij je een zeer vaste hand en zeer goed kunt tekenen met het potlood, je gaat naar het pad gereedschap nodig.
- Niemand zegt dat je niet kunt gebruik maken van andere instrumenten, zoals het instrument scherper of smudge tool. Sommige mensen houden niet van deze tools, die beweert dat de meeste kwaliteit van het werk impliceert niet dat deze, en dat deze alleen maar een potje van maken. Echter, als je de behoefte voelt, ga je gang.
- Kleur gebruiken gereedschappen, zoals de helderheid-contrast tool. Als je leert om het correct te gebruiken, kan de kleur bochten instrument ook heel handig.
- Ontwikkel je eigen techniek. Er is meer dan een manier om alles te doen, en iemand anders de methode is waarschijnlijk niet helemaal goed voor je.
- Cilinders hebben tops en bottoms afgerond, hoeft in deze val niet vallen.
Waarschuwingen
- Pas op dat sinds GIMP is een programma ontwikkelen, kan het soms onstabiel en crash. Sparen vaak.
- Soms is het pad tool kan erg frustrerend zijn als je het niet begrijpt. Niet vent je frustratie op een gewelddadige manier.
Dingen die je nodig hebt
- Een computer met GIMP geïnstalleerd.
- Een toetsenbord en een muis.
- Basiskennis van hoe om te navigeren en te gebruiken GIMP.
- Extreme geduld.