Wkunl

Hoe te mime

Mime is een van de oudste vormen van theater. Mimespelers handelen uit een serie verhalen met behulp van alleen hun lichaam, zonder te spreken. Hier is hoe te beginnen worden een mime.

Stappen

Hoe te mime. Kleden als een mime (optioneel).
Hoe te mime. Kleden als een mime (optioneel).
  1. 1
    Kleden als een mime (optioneel). Als u wilt verkleden als een mime, probeer dan:
    • Het dragen van mime make-up. Een mime is direct herkenbaar door zijn of haar make-wit vet verf over het gezicht (maar niet op de keel), dikke zwarte eyeliner met gestileerde "tranen" loopt tot ongeveer het midden van de jukbeenderen, donker geschilderd-on wenkbrauwen en zwarte of donker rode lippenstift. U kunt ook proberen kleine cirkels van licht roze blush voor een gelukkig of meisjesachtig mime.
    • Het dragen van een mime kostuum. Ernstige mimespelers misschien niet meer draagt ​​de klassieke "kostuum", maar het is een gemakkelijk herkenbare Halloween of feest kostuum. Zoek een zwart-en-wit horizontaal gestreept shirt, idealiter met een boothals en driekwart mouwen. Draag donkere broek, zwarte bretels, wit pols-lengte handschoenen en een zwarte bolhoed om de look compleet.
  2. 2
    Gebruik je lichaam om te praten. Praten of mouthing woorden overbodig tijdens playbacken. Gebruik in plaats daarvan gezichtsuitdrukkingen, gebaren en houding om het te doen "spreken."
    • Gebruik een spiegel (of een publiek) om te beoordelen wat de bewegingen zijn het meest succesvol in het overbrengen van emoties, houdingen en reacties. Een full-length spiegel is een noodzaak voor beginners, maar houd in gedachten de spiegel is een vriend die je nodig hebt om achter te laten op de prestaties moment.
    • Een videocamera, indien beschikbaar, is een ander instrument van onschatbare waarde.
  3. 3
    Begin met eenvoudige mime technieken: Er zijn een aantal vrij eenvoudige lessen die de meeste mimespelers beginnen met..
    • Cultiveren van uw verbeelding. Gebruik je fantasie kan niet genoeg benadrukt worden in het creëren van illusies. Het belangrijkste is om een ​​mime om echt geloven de illusie echt is. Uiteraard het reëler is de illusie van de mime, het realistischer het zal zijn voor uw publiek. Dit kan worden bereikt door oefening. Bijvoorbeeld, alsof de muur is echt. Zie de muur in verschillende kleuren. Voel de muur in verschillende texturen dwz voelen ruw, glad, nat, droog, koud of warm. Gebruik dezelfde technieken tijdens het beoefenen van alle illusies. U vindt er ook je lichaam natuurlijk reageren op de illusie als je ervan overtuigd zijn dat het echt is.
    • Profiteer van een vast punt. Dit kan meer algemeen worden aangeduid als 'pointe fixe', maar dat is gewoon de originele Franse tekst van 'vast punt.' Dit is een ongelooflijk simpel idee: De mime lokaliseert een punt met zijn lichaam, en houdt het daarna bewegingloos in de ruimte. Deze techniek is de basis van alle illusies een mime kan creëren.
    • Regels aan vaste punten. De lijn bouwt voort op Fixed Point, in eerste instantie, door simpelweg het toevoegen van een tweede vast punt in de ruimte. Wat dit een unieke technische vaardigheid is de toegevoegde moeilijkheid houden van twee punten op dezelfde relatieve afstand van elkaar. Ook de relatieve afstand tussen de twee punten wordt de definitie van deze 'bouwblok'. Als zodanig kan de regel worden 'un-vaste "zolang de twee punten constante worden bewaard in hun relatie tot elkaar. Een goede toepassing van dit concept is het 'mime muur'.
    • Maak een dynamische lijn. Overwegende dat de Lijnlast niet van toepassing op de punten, de dynamische lijn voegt eraan toe dat element. Het idee is toegepast op "het touw, maar kan worden toegepast op vrijwel elk gebruik van geweld in een illusie. Het geheim van dit concept is het synchroniseren van de gevolgen van een denkbeeldige kracht door het lichaam. In dat opzicht dyanamic Line wezen een fysisch inzicht op het menselijk lichaam. Dit lijkt misschien ingewikkeld, maar je kunt een gevoel krijgen voor het heel eenvoudig: Zoek een muur en plaats beide handen op het op ongeveer schouderhoogte. Duw zachtjes in de muur met je handen. Als je druk probeert te voelen waar de druk opbouwt in je lichaam. Je moet de druk voelen in je handen, natuurlijk, maar je moet ook het gevoel wat spanning in je schouders en heupen. Als u iets niet kunt voelen, voorzichtig verhogen de druk totdat je doet. Probeer ook verschillende posities en voel hoe ze de druk in je lichaam te veranderen. Dynamic Line roept de herinnering aan krachten zoals die in de bovenstaande oefening om realistische illusies van denkbeeldige krachten te creëren.
    • "Manipuleren" ruimte en materie. Dit is een mooie uitdrukking voor "het maken van dingen uit de lucht". Dit is de meest gecompliceerde techniek uit te leggen omdat het gebruik van veel van de elementen van de voorgaande drie maakt. Het wordt het beste gediend door een voorbeeld illusie: dribbelen een basketbal. Met een hand, de mime imiteert veel van het idee achter Dynamic Line, echter met behulp van slechts een hand, gebruikt hij slechts een punt. In plaats van twee punten, de mime transformeert zijn resterende punt in een vorm: een afgeronde handpalm met de vingers zachtjes gekruld over het. Deze vorm definieert de 'ruimte' waarin de illusie bestaat en maakt het basketbal, de 'materie', te bestaan ​​in de illusie. Space / Materie Manipulation kan worden gebruikt om een ​​aantal objecten, karakters of gebeurtenissen maken door gebruik dit principe.
  4. 4
    Pak een touw. Doen alsof ze een touw bungelen voordat je hebt en proberen om het te beklimmen.
    • Schuif naar beneden en klauteren back-up voor het beste effect. Als je de top bereikt, veegt het zweet van je voorhoofd. Een touw klimmen is een zeer moeilijke illusie indien correct gedaan. Stel je en voel je volle lichaamsgewicht. Als je echt een touw klimmen, zal uw spieren te strekken en zeef. Uw gezicht zal grimas in pijnlijke inspanning. Veegde het zweet van je voorhoofd zal een natuurlijke reactie te zijn. Als je nog nooit hebt beklommen een echte touw, doen dat met het toezicht in een gewatteerde sportschool. Maak mentale aantekeningen van je acties en reacties, hoewel veel illusies niet kan worden gedaan met de exacte bewegingen zoals gebruikt in de werkelijkheid, moet de mentale houding (aka verbeelding) het zelfde als de echte ding. (Zie eerste noot hieronder bij "Waarschuwingen" en zorg ervoor om op te warmen voordat deze illusie.)
  5. 5
    Doen alsof ze in een doos. Als je in een onzichtbare box, kunt u op de lucht in het bijzijn van je met je handen, eerst je handpalm en vervolgens je vingers. Doen alsof je probeert om een ​​uitweg uit deze onzichtbare doos door het identificeren van de hoeken en zijkanten vinden. Uitvoeren van een hand over de "randen" van je denkbeeldige doos, als je probeert om het deksel en je weg vinden. Als u wilt, kunt u uiteindelijk vinden het deksel en klap hem open dramatisch met beide armen, in een triomfantelijk gebaar.
    • Beklim een ​​ladder. Het beklimmen van een ladder zien, grijp naar denkbeeldige laddersporten gaan in de lucht. Plaats de bal van de ene voet op de grond, zoals je zou het op een ladder trede. Trek aan de sporten (houd de handen in elkaar bewegen!) Als je omhoog gaat op je tenen, en dan vallen terug naar beneden met de andere voet nu "op een sport." Alternate voeten en handen elke keer dat u "beklimmen." Houd je focus omhoog, alsof u op zoek naar de plaats waar u bent klimmen. (Als het een hoge ladder, kijk naar beneden af ​​en toe voor komisch effect -! Kantel je hoofd langzaam en voorzichtig, net genoeg om naar beneden te kijken, en kijk dan snel naar voren, met een uitdrukking van alarm) Maak je benen doen dezelfde bewegingen alsof je voeten waren klauteren een echte ladder.
    • Do "de lean". Doen alsof ze leunend tegen een lantaarnpaal, muur of een teller. Het klinkt misschien eenvoudig, maar kost heel veel kracht en coördinatie te "leunen" op niets. De basis lean bestaat uit twee delen. Begin met de voeten ongeveer op schouderbreedte uit elkaar.
    • Voor het bovenste deel: Houd je arm iets weg van je lichaam, met de elleboog gebogen, zodat uw onderarm is parallel aan de grond en je hand (pols enigszins versoepeld) ligt in de buurt van je romp. Nu steek je schouder als je je borst richting van je elleboog (het houden van de elleboog op hetzelfde punt in de ruimte!).
    • Het onderste deel: op hetzelfde moment, buig je knieën lichtjes, het nemen van uw gewicht op het gebogen been. Het netto-effect moet zijn dat je elleboog blijft waar het is, maar het lijkt alsof je gewicht is neergedaald op de denkbeeldige plaats waar je elleboog rust. Zorg ervoor dat u alleen buigen het been onder je opgeheven arm. Houd je andere been kaarsrecht als dit draagt ​​bij aan de illusie.
    • Kijk jezelf in een spiegel, of gebruik een videocamera om te zien hoe effectief de techniek is. Soms is het meest effectief deze techniek terloops doen met zeer weinig overdreven helemaal.
    • Voor een meer actieve show van de scheve, kan het besluit ook nemen struikelen, glijden en het missen van de leunde-on object helemaal.
  6. 6
    Neem het op tegen de wind. Pretenderen dat het zeer winderig en dat je een harde tijd opstaan ​​erin. Laat de wind buffet u heen en weer. Voor extra vermaak, onder andere een worsteling met een paraplu die houdt binnenstebuiten te draaien.
  7. 7
    Mime eten. Het kan heel grappig om een ​​mime van het eten van te kijken. Pretenderen te consumeren een zeer slordig hamburger of hotdog te zijn, met de volledige inhoud slopping aan de voorkant van uw kleding. Ongeluk squirt wat ketchup naar je oog. Of probeer het pellen van een banaan en dan uitglijden op de schil.
  8. 8
    Loop op de plaats. Een van de iconen van mime is het stationair lopen. Ook een van de meest fysiek veeleisende hoogstandjes. Deze wandeling keert het patroon van de werkelijke wandelen. De "trailing" voet in de mime wandeling ondersteunt geen gewicht, maar het vertegenwoordigt het gewicht-dragende voet van een normale wandeling. Dit is de reden waarom het been recht in de illusie moet blijven - het lijkt te zijn met het gewicht. Hier is hoe het te doen.
    • Het is zeer belangrijk om te beginnen met een goede houding. U moet uw buik houdt in vrij strak als het gevoelig voor bewegen als je niet oplet zal zijn. Houd uw schouders en rug - niet onderuit, moet je borst en nek rechtop als goed - niet opgeblazen uit.
    • Om te beginnen, plaatst u uw hele gewicht op de bal op een voet. Dit is uw "forward" foot. Buig de knie over de naar voren geplaatste voetsteunen iets als je dit doet. Met je andere voet (de "trailing" foot) de positie van de tenen parallel aan de tenen van de voorste voet. Echter, houd je achterste voet de grond raakt met behoud van de zool van de achterste voet parallel aan de vloer. Houd dit been perfect recht.
    • Met je voet naar voren, langzaam lager uw hiel op de grond en strek het been. Terwijl je dit doet, beweeg je trailing voet achteruit terwijl de zool van de voet parallel aan de grond en het been recht - moet je een intense stretch voelen langs de achterkant van je been. Duw de achterkant been zo ver terug als je kunt met behoud van al het bovenstaande kwaliteiten, en uw saldo.
    • Zodra de slepende voet is zo ver terug als het kan gaan, breng het terug naar parallel met uw voet naar voren. Probeer eerst halen de hiel op je achterste voet, als een natuurlijke stap. Buig het je been als je de achterste voet naar voren te brengen.
    • Raak nu naar beneden met de bal van je achterste voet. Als je kijkt naar je voeten, ze zijn nu in een exacte omgekeerde van hun uitgangspositie. De "forward" voet is nu in de "slepende" stand en vise versa.
    • De overgang van het gewicht tussen de poten is het belangrijkste aspect van de illusie! Je moet soepel gewicht overbrengen van uw voormalige 'forward' voet naar uw nieuwe "forward" foot. Op hetzelfde moment, moet u de nieuwe vrijgemaakte voet op te tillen en beginnen trailing het achter je. Dit zal heel wat moeten werken om te beheersen.
    • Met alle van de activiteit in je voeten, vergeet dan niet om je bovenlichaam te bewegen! Zwaai je armen, zodat de voorste voet is altijd verzet tegen je hand naar voren. Ook inhaleren wanneer u uw trailing voet op te tillen naar voren te komen, adem uit als je schuif je achterste voet terug.
    • Als u niet breng je trailing voet terug naar parallel met je voorwaartse voet, kunt u gewoon uw gewicht te dragen aan het en beginnen moonwalking!
  9. 9
    Maak de mime interessant. U kunt gaan voor een eenmalige lachen, of je kunt proberen om mime op een hoger kunstvorm. Als je een verhaal te maken van uw mime, wordt u betrekken van uw publiek en het verstrekken van echte artistieke resonantie om de kunst van het playbacken. Denk op voorhand van een 'verhaal' je zou willen vertellen. Houd in gedachten dat mime kan heel mooi en ontroerend als het goed gedaan. Om enkele van de bovenstaande voorbeelden nemen:
    • Het is een winderige dag (wind / paraplu mime) en u wilt lopen naar de hamburger stand waar je ontmoet een vriend die een kat heeft geplakt in een boom. Je vriend vraagt ​​je om de ladder te beklimmen om de kat (ladder mime) te redden. Wanneer u de kat (mime met een wriemelende en ondankbare kat) terug, je vriend trakteert u op een hamburger (slordig, ketchup mime) en net als u vertrekt, je niet een banaan merken schil op de grond liggen.
    • Wilt u mime iets meer serieus, vast een stemming met uw kleding, make-up en verlichting. Denk dat een serieuze verhaal vooraf. Bijvoorbeeld, kunt u wensen om de benarde situatie van de daklozen slapen markeert in de kou in de winter. Verf op een droevig gezicht, dragen gescheurde kleding en gebruik dimmen van verlichting. Denken door middel van een verhaal dat je toelaat om mime ploeteren wanhoop als de dakloze zoekt onderdak voor de nacht. Mime tot instelling van een slaapruimte onder een brug met slechts een kartonnen doos voor een bed. Mime rillingen en het onvermogen om goed te slapen. Verdriet project om het lot van deze persoon weer te geven.

Meer informatie

  • Er worden gevierd circus en theater kunstenaars die er in geslaagd omarmen en het combineren van verschillende disciplines van mime en clownerie tot groot effect. Joseph Grimaldi, de vader van het Engels Pantomime theater in de late 1700's, gebruikte komische mime en babbel liederen aan zijn blijvende erfenis vestigen.
  • 200 jaar daarvoor, de lijnen tussen clowns en mime wazig zowel in de grote traditie van de commedia dell'arte en het is voorraad bedrijven die verspreid over heel Europa te zijn verboden door de Romeinse kerk. Onze maan geconfronteerd french mime Pierrot heeft een sterke komische lineage in de Italiaanse Komedie personages van Gian Farina, Peppe Nappa en Pedrolino. Een kunstvorm die sterk beïnvloed de werken van Shakespeare, Molière, en Lope de Vega een paar te noemen. De populariteit van deze kunstvorm had doorstaan ​​voor meer dan driehonderd jaar in vele landen.
  • De 20e eeuw heeft ook een schare van kunstenaars die hun vaardigheden gevierd als een clown mime. Uit het veld circus, kan men noemen de Zwitserse clown Grock, de legendarische Lou Jacobs & Otto Griebling van Ringling Bros evenals Leonid Yengibarov en Anotoly Nikulyn uit het Sovjettijdperk van het Circus van Moskou. Zoals clowns, konden ze hun publiek te omarmen in pantomime alleen.
  • Van het theater, music hall, film en televisie, het is moeilijk om niet in de ban van Bert Williams, Chaplin, Keaton, Stan Laurel, Harpo Marx, Red Skelton, Marcel Marceau, Georges Carl en Dick Van Dyke te vallen. Hun invloed kan gemakkelijk worden gezien vandaag in de gevierde kunstenaars van de New Vaudeville Beweging.
  • Penn & Teller, Bill Irwin, David Shiner, Geoff Hoyle, Robin Williams en John Gilkey zijn goede voorbeelden voor aspirant mimespelers en clowns. Hoe meer je oefent je discipline, hoe eerder je begint met andere technieken in mime en clownerie omarmen om lachen ontlokken.

Tips

  • Dit artikel behandelt slechts een specifieke stijl van mime - 'stijl mime' of 'illusie mime'. Er zijn honderden andere vormen die weinig tot geen gelijkenis met Marcel Marceau of Charlie Chaplin hebben.
  • Een zeer goede mimespeler is zeer gewild in sectoren zoals theater, films en het circus. Denk aan Cirque du Soleil en science fiction films, waar mimespelers emoties kunnen uiten zonder woorden en maak een brug tussen onze menselijke verwachtingen en die van de droomwereld en andere-wereldse manifestaties.
  • In plaats van witte gezichten, oude mimespelers droegen maskers of eenvoudige etappe make-up.
  • Witte make-up gedragen door mimespelers is eigenlijk geleend van de clown traditie. Het wordt in beide gevallen karaktertrekken en uitdrukkingen, zodat ze duidelijk zichtbaar zijn op afstand benadrukken. De witte make-up was oorspronkelijk bedoeld als een eenvoudige, onschuldige karakter uit te drukken. De mime make-up traditie is gekomen om meer gestileerde symbolen gebruiken, terwijl tegelijkertijd de vereenvoudiging van het kleurenschema en lijnen.
  • Hoewel mime cartoony mag lijken, wees niet bang voor meer serieuze onderwerpen. De meeste bekende mimespelers, waaronder Marcel Marceau en Charlie Chaplin, voornamelijk uitgevoerd als moedig, maar zielige personages (Bip en de Vagebond, respectievelijk).
  • Veel mime-opgeleide individuen opereren nu onder de term 'fysiek theater "om het sociale stigma dat mime inspireert vaak vandaag de dag te vermijden. De meeste van deze kunstenaars geen gebruik maken van traditionele mime kostuums en make-up.
  • Mimespelers staan ​​bekend voor het gebruik van lege witte gezicht make-up met zwarte overzicht van de ogen en andere gelaatstrekken om de emoties te overdrijven. Een zwart-wit gestreepte top, witte handschoenen en een zwarte hoge hoed zijn ook kenmerken van kostuum een ​​traditionele mime kunstenaar. Deze outfit en make-up is een traditie van vele beroemde mime kunstenaars, waaronder de legendarische Marcel Marceau. Echter, heb je niet nodig om op deze manier kleden, in feite, wordt het beschouwd als zo cliche door de moderne mime kunstenaars dat de meerderheid van hen te vermijden.
  • "Mimespelers moeten de lichamen van turners, geesten van de acteurs, en de harten van de dichters." - Etienne Decroux, de "vader van de moderne mime"
  • Moonwalking en breakdancing hebben geleend van mime.
  • Als je echt geïnteresseerd in een carrière in mime, overwegen om een ​​mime cursus met een school of dramatische kunsten groep.

Waarschuwingen

  • Mime kan zeer inspannend uit te voeren of te oefenen. Probeer niet mime oefeningen als je problemen hebt oefenen normaal.
  • Antagonisme of angst in de richting straat mimespelers kan soms uit de hand. Voer nooit in een openbare plaats zonder dat een vriend of manager in de omgeving kijken naar de prestaties.
  • Op dezelfde wijze als hierboven, nog nooit in een openbare plaats uit te voeren zonder een veilige plek om naar terug te. (Aka een auto, kleedkamer of vriendelijke business - geen openbare toiletten niet gebruiken.)
  • Om stretch verwondingen te voorkomen, altijd warmen voorafgaand aan het proberen mime oefeningen; miming vereist evenveel behendigheid als dans of acteren.
  • Niet te verwarren met mime met clownerie. Mimespelers en clowns vertegenwoordigen verschillende broederschappen van komische acteren, en terwijl de twee disciplines lijken gerelateerd, op een diepte ze kon niet meer onderscheiden.