Wkunl

Hoe om auditie te doen voor een toneelstuk of film

Deze how-to zal u tonen een methode die is gegarandeerd om u te helpen rollen in theaterproducties te landen, en is een bewezen techniek onderwezen in theater afdelingen in hogescholen en universiteiten in het hele land!

Stappen

Hoe om auditie te doen voor een toneelstuk of film. Merk op dat de eerste stap naar een auditie is het hebben van vertrouwen.
Hoe om auditie te doen voor een toneelstuk of film. Merk op dat de eerste stap naar een auditie is het hebben van vertrouwen.
  1. 1
    Merk op dat de eerste stap naar een auditie is het hebben van vertrouwen. De assessoren zijn niet op zoek naar iemand die onrustig en niet willen worden in het bijzijn van mensen.
  2. 2
    Begrijp dat bij het ​​passeren van een auditie voor een toneelstuk of film, wordt u verwacht dat een enorme hoeveelheid tijd en energie wijden aan het project. Als je fulltime werkt, hebben andere grote projecten, naar school gaan, (als je wilt dit fulltime doet, homeschooling zou kunnen helpen), of een gezin om voor te zorgen, kan dit de beste tijd om een ​​rol in het streven niet a productie. Als u de tijd (meestal rond 3-4 uur per nacht) voor repetities, fittingen, en optredens, moet je wel goed. Vergeet niet dat er naast die 3-4 uur 's nachts, het kost veel tijd - buiten repeteren - een toneelstuk, monologen en regie onthouden. Je moet altijd voorbereid, mentaal en fysiek, om het project meer dan alleen repetitie tijd te geven.
  3. 3
    Wees je bewust van de soorten spelen. We weten allemaal dat er drama's en er zijn komedies, maar binnen die, er zijn vele anderen. Classics - Shakespeare, Tsjechov, en de Griekse toneelschrijvers, gebruiken soms een zeer complexe taal structuur, gekenmerkt door een zeer lange tekstpassages. Laat je niet ontmoedigen of afschrikken door dat aspect, het zal uiteindelijk wel makkelijker, zodra de directeur wordt betrokken en je tijd om te gaan over het spel hebt gehad.
  4. 4
    Zorg ervoor dat u bent een teamspeler. Andere actoren niet vriendelijk aan iedereen die een ego ter grootte van Groenland, die projecteert een houding die zegt, "Ik ben de ster." Vooral in een gemeenschap of universiteit theater omgeving, er is gewoon geen ruimte om te denken dat je beter dan iemand anders bent. Immers, is dit bedoeld als een leuke leerervaring zijn, en aangezien niemand wordt betaald (veel althans) om daar te zijn, niemand is je iets, zelfs als je krijgt de hoofdrol.
  5. 5
    Erkennen dat er grote verschillen tussen de stijlen van de auditie voor films en auditie voor toneelstukken. Film heeft de neiging om meer te dwalen naar intieme acteren, close ups, headshots, en meer realistische bewegingen. Ook film audities hebben de neiging zich te richten op interacties en scènes, in plaats van lange monologen. Voor toneelstukken, de audities meestal beginnen met monologen, en als de regisseur denkt dat je kunt passen in hun productie kunnen ze je doen scènes met de andere auditioners voor de callbacks. Dus weet wat u zich voorbereiden op, als je niet een grote podiumpresence hebben of niet kunnen projecteren, kan het theater niet voor u. En als je niet kunt emote in close-ups, of de wil hebben om rond te staan ​​terwijl de techneuten het opzetten van de opname, dan is film kan uw kopje thee zijn. Dus wees bewust van de verschillende stijlen voordat je door al de moeite van het bereiden.
  6. 6
    Auditie mededelingen: Dus nu weet je wat het is je gaat worden betrokken inch We zullen vooral worden gericht op het podium speelstijl van audities, omdat de methode kan worden aangepast om een film auditie passen. Nadat je besloten hebt om jezelf te plegen, vinden een productie om auditie te doen voor. Meestal kun je auditie mededelingen vinden in theater-afdeling van uw lokale universiteit (sommige college hoofdpodium shows kunnen toestaan ​​dat mensen uit de gemeenschap om rollen te vervullen, in plaats van strikt studenten) of zoek uw lokale buurthuis en zien of bestuurders een oproep voor acteurs hebben gepost. Bij gelegenheid kunnen ze adverteren in de plaatselijke krant (meestal in de entertainment / kunst sectie) of community magazine. Voor mensen die leven in New York, New Jersey, of Connecticut en zijn op zoek naar theater, Show Business Weekly Magazine is een geweldige manier om castingoproepen vinden. Ze plaatsen een ton op hun website dagelijks om ShowBusinessWeekly.com, en ze hebben ook grote directories van de huidige casting directors en agenten. Een ander nuttig instrument dat Show Business Weekly aanbiedingen is De theatrale Index-waarin alle toneelstukken in verschillende staten van de productie. Dit kan je in voor de auditie nog bestaat! Voor films, worden audities meestal gehouden in de grote steden (vooral in Los Angeles of New York, maar af en toe in plaatsen als Seattle, Portland, Dallas, San Francisco, etc.) Sommige productiebedrijven zullen ze adverteren op het internet, meestal door middel van gieten Bel websites.
  7. 7
    Begrijpen dat sommige van de film audities zal vereisen dat u te sturen in een headshot / hervatten. Dit is normaal, omdat ze vaak baseren op uiterlijk de eerste en tweede talent. Helaas, dat is de manier waarop het gaat in "Hollywood", maar niemand zei dat dit een goede zaak. Ook bewust zijn dat voor audities en producties (film of stage) je kan hebben om een ​​aanzienlijke afstand. Bijvoorbeeld, zou je naar beneden worden geroepen naar LA omdat iemand vond je headshot, of een of andere regisseur vond je auditie twee provincies voorbij. Dus bereid zijn om te reizen als je cast. In een worst case scenario (voornamelijk film) je kan hebben om te verhuizen naar het gebied van de productie.
  8. 8
    Vind een agent. Bij gelegenheid kunt u agentschappen vinden in de grote steden en ze grotere verbindingen hebben dan je zou kunnen. Maar vergeet niet, agenten nemen 10%, dus als je een betaalde baan, zal je waarschijnlijk een loonsverlaging als een agent vond het voor u.
  9. 9
    Begrijpen dat als je een oproep voor acteurs te vinden, om te kijken naar de soort en het zien als je past. Als je een 40-jarige blanke man, zal je waarschijnlijk niet passen in een rol voor een 20 - tot 25-jarige Spaanse mannelijke. Als je een man probeert om auditie te doen voor "De Vagina Monologen" of "Top Girls", de meeste kans dat u niet zal worden uitgebracht. Dus wees bewust van de types karakter. Soms bestuurders kunnen concessies voor actoren (bijvoorbeeld als u bent jonger en ze kunnen niet genoeg ouderen om rollen te vervullen vinden, of u bent een goed genoeg acteur om de rol, etc invullen) maken. Als u "dicht" dan niet bang om auditie te doen. Zorg ervoor en alle informatie (telefoonnummers, spelen naam en auteur, een routebeschrijving naar auditie, etc.) opschrijven, zodat u niet versluiering om uit te vinden informatie op het laatste moment. Het is een professionele beleefdheid niet te nemen van auditie mededelingen tot na de auditie is gebeurd, dus laat de auditie folder waar je het gevonden alstublieft, neem het niet met u (tenzij er veel in het gebied waar je ze gevonden). Nu is het tijd om voor te bereiden.
  10. 10
    Bereid je voor te bereiden: Lees eisen van de auditie's. De meeste berichten zal u vertellen wat u nodig hebt voor de audities (fysiek en prestatie-wise), Zoals headshots, cv's, dans kleding en wat te doen voor de auditie. Meestal voor hedendaagse producties, de eisen zijn twee contrasterende monologen (komische en dramatische). Voor toneelstukken van Shakespeare, zal klassieke monologen van andere toneelstukken van Shakespeare, Marlowe, of Kyd doen. Afgezien van dat, zal het bericht je vertellen wat je nodig hebt: Een lied, een bedacht stuk, etc. Zorg ervoor dat u deze dingen te volgen naar de letter. Te gaan in een Shakespeare auditie met een Tennessee Williams monoloog of een Arthur Miller is meestal zelfmoord voor de auditie, vooral als je ze vertelt u het bericht leest.
  11. 11
    Vind een monoloog: Dit kan een van de moeilijkste stappen in dit proces. Voor de monologen je nodig hebt, moet u schuren over vele verschillende toneelstukken en bloemlezingen om de juiste te vinden. De meeste van de tijd, de beste manier van handelen is om een ​​monoloog die vergelijkbaar is met het spel je auditie voor (dat wil zeggen voor een Tennessee Williams spelen, gebruikt u een van Arthur Miller geschreven monoloog) vinden. Hierdoor kan de bestuurder om te zien hoe goed je kunt spelen in de stijl en niet voor te stellen hoe bijvoorbeeld een Shakespeariaanse acteur past in een meer eigentijdse stijl. Voor hulp bij het vinden van monologen, vraag dan een lokaal theater buff, een theater professor, of praten met de directeur van de productie. Deze mensen zullen in staat zijn om u het meest te helpen, en zal waarschijnlijk hebben de middelen van waaruit je kunt tekenen. Als al het andere faalt, ga dan naar de bibliotheek en gewoon beginnen met het lezen van toneelstukken die plaatsvinden in dezelfde tijdspanne als de productie waarvoor je auditie. Aan de andere kant, als u al uw monologen, dan heb je al gewonnen halve werk.
  12. 12
    Voor de auditie: Nu dat je de monologen u nodig hebt gevonden, onthouden ze. Er is geen vaste manier om dit te doen, het is gewoon iets wat iedereen doet op zijn of haar eigen. Maar zorg ervoor dat ze goed onthouden. De meeste bestuurders zullen geen mensen die slecht flub tijdens hun monologen gegoten of af te lezen van een script tijdens hun eerste auditie (tenzij ze iets in je dat ze echt leuk vond of behoefte zag). Dus eenmaal opgeslagen, blijven oefenen tot de dag van de auditie. Wanneer de auditie komt, neem een ​​paar uur van tevoren voor te bereiden. Eerste: Dress for succes. Geen gympen, geen jeans,, geen gescheurde t-shirts en geen onverzorgde 05:00 schaduwen (of de vrouwelijke equivalent). Het zal er niet goed uit als je op het podium en kijk verfomfaaid. Als je moet dansen met je auditie, breng een extra stel kleren, zodat er geen uw mooiere verpesten voordat u uw handelen auditie. Na het aankleden en opmaken, zorg ervoor dat al uw kopieën van headshots en cv's te brengen. Brengen meer dan een, dus als het een panel van mensen auditie jullie, ieder van hen hebben een, het zal hen helpen beter te herinneren. Ook, we waren er vroeg. De meeste producties hebben je formulieren invullen waarin uw ervaring uit het verleden, vitale statistieken, en beschikbaarheid. Ze kunnen ook tijd slots voor u aan te melden om je auditie doen. Hoe eerder u aankomt, hoe meer slots kunt u kiezen uit. Vroeg aankomen geeft je ook de tijd om op te warmen. Doen vocale oefeningen, rekt, en de tong twisters. Niet prutswerk uw monoloog alleen maar omdat je niet strek je tong. Last, zijn vriendelijk voor alle mensen om je heen. Wees niet confronterend. Als je krijgt gegoten en ze krijgen ook cast, zult u om hen heen zijn voor de gehele duur van de productie en ze gaan om te onthouden als je onaardig was tijdens de auditie.
  13. 13
    Tijdens de auditie: Dus de auditie begonnen is en al het papierwerk en al uw prepping hebt gedaan. Ga rustig zitten en wacht je beurt. Zorg ervoor en luisteren, in sommige audities de Manager van het Stadium of directeur zal geven u instructies die niet op het bericht toegevoegd. Die kan van groot belang zijn, zoals tijdslimieten op monologen, of de procedure waarin ze zullen auditie. Wacht tot je naam genoemd te worden en vervolgens overgaan tot het podium. Alvorens iets te zeggen, zorg ervoor dat u hun volledige aandacht hebben. Je wilt niet beginnen terwijl ze nog schrijven of praten met elkaar over de vorige acteur. Wachten totdat je oogcontact hebt bereikt met alle van hen, zodat zij voor u kunnen luisteren vanaf het allereerste begin. Dan, zorg ervoor en LEI voor de regisseur, ongeacht of ze weten dat je van vooraf contact. Nu, doe je monoloog. Nadat je je monoloog, kan de directeur u een aantal vragen te stellen of vragen om een ​​deel opnieuw doen vanaf uw monologen. Wees geduldig, antwoord op alle vragen naar waarheid, en doe het gevraagde deel aan het uiterste van uw vermogen. Het kan afbetalen als de regisseur maakt hun uiteindelijke beslissing. Eenmaal klaar, neem een ​​kleine buiging en bedanken, en verlaat dus de volgende persoon kan auditie.
  14. 14
    Post-auditie: Dit is waarschijnlijk het moeilijkste deel van de auditie, meer nog dan monoloog jagen. Dit is het moment waarop u zich het meest hulpeloos - je lot, althans voor deze rol - is nu uit je handen. Na de auditie kan je ofwel blijven hangen of te laten, maar zorg ervoor dat je weet waar het gesprek terug lijst zal worden geplaatst of, indien er geen callbacks, waar de uiteindelijke cast lijst zal worden geplaatst en wanneer. Als je moet vertrekken, hoffelijk naar de andere actoren en rustig te verlaten. Eenmaal thuis, geen stress over de auditie. De meeste tijden acteurs post-auditie zal psyche zich uit door het analyseren van elk deel van de auditie, dan kwellen totdat ze zien dat de cast lijst. Een woord: DO NOT. Soms zullen er vele dagen in tussen auditie en laatste casting, en soms is er zelfs een tweede auditie voor call backs om een ​​beperking van het veld. Als dat het geval is, dan worden voorbereid om te werken met andere actoren in scènes uit het toneelstuk, en misschien zelfs te lezen voor tekens die je niet wilt dat de rollen voor. Maar wat je ook doet voordat de cast lijst omhoog gaat, niet stress. Het is uit uw controle, en als je niet werpen, het is niet omdat je een slechte acteur. Een meer waarschijnlijke reden is dat de regisseur een plaats voor u in zijn of haar visie op de productie niet kon vinden. Niet boos met iedereen daar. Dit is geen tijd om te beginnen niemand de schuld geven voor alles, inclusief uzelf. Dingen gewoon niet werken. Na de cast lijst wordt geplaatst, is het prima om de regisseur wat je nodig hebt om te verbeteren of beter had kunnen doen vragen. Bestuurders zijn meestal zeer wellevend over dit omdat ze het kunnen analyseren vanuit het standpunt van een 3e persoon en u precies vertellen wat het was ze zochten. Maar wees voorzichtig niet te grof. Begin niet met slingerend beschuldigingen en wees niet boos op hen, omdat je niet uitgebracht. Maar, als je werden geworpen, gefeliciteerd, je hebt het en hopelijk deze gids hielp je het doet! Veel succes daar!

Monster monologen


Tips

  • Lees altijd het spel voordat je auditie voor het. De directeur kan vragen stellen tijdens je eerste auditie en het is altijd goed om te antwoorden op die vragen hebben. Het maakt ook terugbellen makkelijker want dan zul je niet lezen van het spel voor de eerste keer.
  • Ken uw theater terminologie. Hier zijn een aantal definities Monoloog:. Een korte toespraak genomen van een toneelstuk.. Meestal niet meer dan twee of drie alinea's lang Slate Monoloog:>: An Introduction. Bestaat meestal uit, "Hallo, mijn naam is <je name="" here=""> en vandaag zal ik optreden <character name=""> en <2 character naam> van <2 play name>."
  • Lees buiten de reikwijdte van het spel als je de tijd en moeite. Lees enkele van de andere toneelschrijvers 'werkt, misschien leren over de periode dat ze aan het schrijven waren inch Geloof me, het helpt op de lange termijn.
  • -U: "Hallo Mijn naam is (voor-en achternaam) Ik lees je auditie posten in de (plaats) voor de film (film naam) en ik heb maar een vraag voor je als je de tijd nu...
  • Zorg ervoor en ontspannen zijn in te gaan op de auditie. Als u bent kalm, koel en verzameld, zal je een betere baan dan wanneer je ontbonden als een klok doen.
  • Voordat auditie, kunt u geneigd zijn om contact op met de casting director. Ze kunnen waarschijnlijk een e-mailadres of een telefoonnummer voor dat doel hebben verlaten. Als u belt hen volg dan dit script:
  • -U:.. (Snel en duidelijk, staat uw vraag Zorg dat is geen domme vraag, niet iets dat duidelijk werd vermeld in de advertentie etc. Ook, zorg ervoor dat je een echte vraag stellen Sommige mensen nemen dit pre-auditie contact als een kans om meer tijd met de casting director te krijgen. Het is erg vervelend om iemand te bellen en te zeggen: 'Eh.. eh... uh... uh.. kunt u ah.. geef mij een beetje meer info over het "?)
  • Probeer niet om donkere kleuren te dragen aan de auditie. Probeer iets dat opvalt, maar is ook verstandig (niet dragen hete roze paisley, zal het niet doen je geen gunsten) dragen.
  • Veel succes bij uw audities! Veel plezier en vergeet niet als je het niet maken zal er altijd nog een kans voor een ander spel te zijn.
  • Neem altijd reserve hervat in het theater. Je weet nooit wie er zal zijn of wie zal een wilt.
  • Sommige audities die termijnen op monologen hebben zullen de meeste kans hebben de stage manager geeft u de tijd signalen van ergens in het publiek. Wees bewust van wat deze signalen zijn en wanneer ze worden gegeven. Het is het slechtste gevoel als je tijd in het midden van je tweede monoloog en ze snijden je af.
  • -Directeur: "Ga je gang"
  • Drink water periodiek voor de auditie en zorg ervoor dat een vrij grote slok te nemen alvorens te spreken voor de eerste keer tijdens de auditie.
  • Kijk deze YouTube-video voor extra tips.
  • Zijn altijd kalm en serieus doen van een auditie. Als u barstte in lachen uit toen je moeder vermoedelijk stierf, zul je niet krijgen geplukt zeker.
  • Nadat hij / zij beantwoordt uw een vraag zeg: "Dank u zeer voor uw tijd Leslie. Ik kijk ernaar uit om u te ontmoeten op de (datum van de auditie). Goodbye."
  • -Directeur: "Hallo, dit is Leslie"
  • Voordat u uit te gaan naar de auditie, haal diep adem.

Waarschuwingen

  • Niet te laat komen, maken veel lawaai, of in het algemeen onbeleefd. Het is niet goed vliegen als je respect hun ambacht, zelfs als u niet mijn bedoeling.
  • Je kan niet beslissen dat je niet een rol op het laatste moment willen. Als u al uitgebracht, heb je een toezegging gedaan (tenzij het om een ​​grote rol en je vroeg specifiek om een ​​kleinere, want je kon niet in de tijd een belangrijke rol behoeften) en die toezegging betekent dat u don ' t nee zeggen tegen die rol, tenzij je een zeer goede reden.
  • Wees niet bang om auditie te doen op een later tijdstip voor een producent die heb je niet gegoten in een vorige productie (tenzij, natuurlijk, je was onbeleefd in uw vertrek)
  • NOOIT betalen om auditie te doen, ongeacht wat ze je vertellen. Betalen om auditie is bijna altijd een scam. Meestal "betalen om auditie te doen" productiebedrijven (beroemd gemaakt in films als Bowfinger) zijn eigenlijk onbestaande bedrijven die niet van plan is het aantrekken van een feitelijke productie of het invullen van een film hebben.
  • Alles doen om je gedachten af ​​te leiden van het feit dat je in aanmerking voor een rol. Het zal voorkomen dat u gek met angstgevoelens voordat de cast lijst wordt geplaatst, en voorkomen dat u wordt vreselijk depressief en teleurgesteld als je niet werpen.
  • Lieg niet over je acteren ervaring, of zelfs de waarheid rekken te veel. Het is beter om toe te geven aan die geen ervaring dan om te liegen over ervaring die je niet hebt. In feite, sommige producenten graag iemand met geen ervaring hebben omdat ze meer kans om "richting" (eigenlijk volg orders).
  • Wees u ervan bewust dat de waarnemend wereld is zeer concurrerend. Mensen kunnen niet volgen van de bovenstaande regels en nog steeds werpen, kunnen ze compleet onbeleefd en nog steeds worden graag door de regisseur, etc. Er zijn een aantal variabelen die je gewoon niet kunt beheersen als je auditie doet, en er geen echte specifieke vakbonden aan de regels van eerlijkheid afdwingen. En als je dacht dat het leven oneerlijk was, alles is ongeveer tien keer erger als je besluit om een acteur te zijn. Wees ervan bewust dat je in voor teleurstelling, maar ook frustratie. Neem het allemaal in stride. Dat is handelen, en het is waar we van houden.
  • Wees op uw hoede van productiebedrijven met exclusiviteit contracten (dwz je kunt niet werken voor andere productiebedrijven voor zes maanden, zelfs als je ontslagen)
  • Echter, sommige kleine gemeenschap theatergroepen vereisen mensen auditie om een ​​lidmaatschap te kopen - meestal 10€ tot 25€ - als gegoten. Dit is niet noodzakelijk een scam, maar nog steeds zorg ervoor dat ze niet over een "exclusiviteitsclausule".
  • Als u niet zijn gegoten, zijn er vele redenen. Je mag niet passen bij de juiste soort, of je gewoon niet waren wat ze zoekt. Verder te gaan.