Heb je ooit wilde om te beginnen acteren, of heb je gewoon behoefte enkele tips op acteren? Hoe dan ook, het nemen van deze eenvoudige stappen krijgt u verbeteren als acteur, maar ook het verbeteren van uw kansen bij de landing een grote rol!
Stappen
- 1Ontspan. Grote acteurs brengen hun hele loopbaan leren om de spieren te ontspannen in hun gezicht en lichaam op wil. Spanning is heel duidelijk als je op het podium. Uw stem zal klinken dun en weifelend, en je bewegingen zullen schokkerig en onaantrekkelijk zijn. Om deze stijf en nerveus displays vermijden wanneer je je gedraagt, is het essentieel om te blijven zo ontspannen mogelijk. Zelfs een scène waaraan grote drama vraagt om gemeten en kalm concentratie van de acteur. Dus, handelen dramatisch, maar wel rustig binnen, en werken niet jezelf.
- 2Richt je aandacht op iets op het podium. Het zou een andere acteur, een prop te zijn, etc. Blijf in het moment en nooit staren in de ruimte. Het is duidelijk aan het publiek als je vagueing uit en het is erg storend. Houden in het moment kunt u in karakter te blijven en verbetert de geloofwaardigheid van de rol en het spelen zelf. Probeer ook niet te spelen met uw kleding, of gebruik maken van andere nerveuze gebaren, kijk maar naar de achterkant van het theater, of je focus punt, als je gespannen bent.
- 3Dompel jezelf onder in de rol volledig. Vergeten dat je doet alsof en proberen om het karakter dat je speelt geworden. Stellen hoe die persoon reageert op het leven, hoe die persoon jurken, wandelingen, denkt en converseert met anderen. Wees niet bang om op te treden als iemand anders, Teken op deze visualisaties bij het afbeelden van de personage. Blijf altijd in die gemoedstoestand bij het acteren. Als je probeert te doen alsof ze verdrietig, het is een inspanning, als je verdrietig bent, komt het uit in uw handelen ook. Probeer niet om het karakter te handelen - in plaats daarvan, zijn de karakter.
- 4Vergeet niet dat alles is overdreven op het podium. Als je op een podium, moet u uw woorden verkondigen (duidelijk spreken). Alle emoties op je gezicht nodig hebben in een meer intense manier worden gevormd, maar vergeet niet om ontspannen te blijven. Als je het gevoel alsof je over-acting, dan ben je waarschijnlijk handelt net genoeg. Ogen, glimlach, mimiek, gebaren, etc., moeten meer expansieve en dramatisch dan je ze in het echte leven ooit zou maken. Wees voorzichtig als handelend in de voorkant van een camera, echter. Hier moet je zijn subtieler, zoals in het echte leven, omdat een camera pikt subtiliteiten heel gemakkelijk en breed en overdreven bewegingen geschikt voor fase handelen vaak kijken "hammed up" op film.
- 5Behandel de kleine dingen als zeer belangrijk. Als je het uitvoeren voor een publiek ofwel wonen, of op film, moet je alles wat je kunt om het publiek geloven dat het personage dat je probeert te doen. Als het script zegt dat iemand te veel praten, dan portretteren een blik of ergernis op je gezicht en misschien te begeleiden die met ongeduldige aftappen van je voet. Als je hoort te zijn in de buurt van tranen, knipperen moeilijk, kijk naar beneden en viool met je kleren, en probeer te staren zonder te knipperen tot de tranen komen. Kleine acties zijn verbazingwekkend merkbaar, waaronder zeer expressieve gelaatstrekken. Onder meer als veel van de zintuigen mogelijk, zoals het afspelen van muziek, het aantrekken van make-up, draaien wat lampen, iets dat de kamer blij of verdrietig om het karakter en de rol die u probeert te presenteren passen kan maken. Dit geldt ook voor je stem veranderen, kan dit worden gedaan door de tijd doorbrengen met mensen die het gewenste accent, de taal leren en of krijgen een stem coach. Er zijn ook cd's en boeken om te helpen dat accent onder de knie!
- 6Werk aan het projecteren. Investeer in een goedkope recorder (cassette, CD, flash drive, wat u met comfortabel bent.) Stel de recorder ver van je af, minstens twintig voet (6 meter), drukt u opnemen, terug weg. Spreken van een eenvoudige zin, zoals "Mijn overhemd is blauw en mijn ogen zijn ook!". Blijf proberen verschillende zinnen ("Hoe nu bruine koe" is een beroemde een). Luister hoe je klinkt in de opname. Schoppen tot de moeilijkheid door een back verder weg elke keer, waardoor u meer te projecteren.
- 7Adem en allitereren. Doe talrijke vocale warm-ups om ervoor te zorgen dat je niet druk je stembanden. Concentreer je op je woorden articuleren, zodat uw stem duidelijk overkomt. Probeer een complexe zin, zoals: "Waarom, oh waarom heb je die onstuimige tweeling, Jill en Bill gezien?". Probeer het spreken dit met of zonder emotie. Vervolgens herhalen de opname. Spreken duidelijk is erg belangrijk, dus, de praktijk van "E-Nuh-Nnn-Css-Iii-Ay-Ting" elke lettergreep. Bedenk echter, dat wanneer je daadwerkelijk handelt, dit kun je niet doen! Het gewoon een oefening die moet worden gedaan in de voorkant van een spiegel voor het beoefenen doeleinden.
- 8Concentreer je op je uitdrukkingen. Gezichtsuitdrukkingen zijn erg belangrijk en het combineren van gezichtsuitdrukkingen met vocale respons is een belangrijke kunst van timing. Zeggen een zeer eenvoudige "Oh!" in de voorkant van een spiegel, elke keer dat het bekijken van je gezicht en de stem. Probeer de volgende stemmingen: Verdriet, ontzag, woede, angst, opwinding, en alle anderen die je kunt bedenken.
- 9Oefen je lijnen onophoudelijk.
- Maken vele kopieën. Schrijf ze out of print ze uit, zodat je gewoon een kopie kan overal vinden. Bewaar een kopie in uw tas, uw bureaulade, naast je bed, in de badkamer, aan de keukentafel, op de muur, in de voorkant van een favoriet venster.
- Lees je lijnen bij elke gelegenheid mogelijk is - voordat je naar bed gaat, als je wakker wordt in de ochtend, wachten op een bus, eten koken. Reciteren van de lijnen over en weer, herinneren aan intonatie en uitdrukkingen bevatten, zodat deze een tweede natuur geworden als je ze op het podium uit te voeren.
- Wanneer u een lange passage te vinden, zeggen de eerste lijn tot u comfortabel met uw intonatie en frasering zijn. Voeg dan de volgende regel op de eerste. Oefen uw levering op de eerste twee regels totdat u klaar bent om de volgende (of begin met de laatste regel, waarna de twee laatste regels, toevoegen, zodat zijn dat tegen de tijd dat je aan het doen van het hele ding zult u zeer vertrouwd zijn met de laatste bit). Zodra u vertrouwd bent met de lijnen zijn, kunt u verder de betekenis van de passage te verkennen en verfijnen van uw levering.
- 10Mensen ontmoeten. Krijg een kennen. Je kan onmogelijk doen alsof iemand die je nog nooit hebt ontmoet. Praat met mensen die je normaal niet denken aan de tijd doorbrengen met, zij kunnen u meer over de verschillende soorten mensen en verschillende perspectieven op het bekijken van onze wonderlijke wereld te onderwijzen.
- 11Leren van andere actoren. Het is niet vals spelen of verliezen van je eigen stem te leren van anderen. Kijk andere actoren en zien wat ze doen met de onderdelen ze krijgen; door dit te doen, zal je veel leren. Je kunt dingen die ze doen die je kunnen helpen om de verdere ontwikkeling van je eigen speelstijl en geven u ideeën voor het overwinnen van aspecten van handelen die u zou kunnen vinden van vreemd of moeilijk te zien. Vraag hen vragen en hen vragen om hulp. De meeste acteurs zullen meer dan bereid om je wat advies te bieden.
- 12Stadiumlichten doden plankenkoorts. Als je een angst die op een podium hebt, maak je geen zorgen. Toen het huis lichten uitgaan en het podium lichten gaan aan, zult u niet in staat zijn om het publiek te zien, behalve misschien een of twee. Het is duidelijk luchten na dat.
Tips
- Om een betere stem uitdrukking krijgen, proberen te zeggen een simpele zin, "oh john" in 20 of meer verschillende manieren. Opgewonden, spottend, sarcastisch, romantisch, enz..
- Als je probeert te huilen, heb je niet echt huilen - u uw ogen wrijven. Er zijn vele, vele trucs die u kunt gebruiken om de illusie dat je iets doet als je echt niet maken. Rekwisieten assistenten moet ook in staat om te helpen met een aantal acties, zoals het verstrekken van uien te brengen op die tranen.
- Houd oogcontact regelmatig bij het uitvoeren.
- Als er iets misgaat, gewoon blijven acteren. NIET stoppen, lachen, of schamen, tenzij het is een deel van de act / voorstelling.
- Als je overstuur of boos te handelen, spreken niet erg snel (maar dat is wat je zou kunnen doen in het echte leven) omdat het publiek niet in staat zijn om te horen wat je probeert te zeggen.
- Neem dansen en zingen lessen. Je zult in staat zijn om meer onderdelen te krijgen als je kunt zingen en dansen, en niet alleen handelen.
- Vicks damp run toegepast onder de ogen is echt effectief voor het maken van je huilen. Alleen van toepassing een beetje maar, of het zal zeer merkbaar. Hoewel, je moet erachter te komen een manier om het onder je ogen zonder al te voor de hand liggende...
Waarschuwingen
- Maak je geen zorgen als je niet kunt huilen plaatse. Het huilen zelf een heel klein deel van de actie gaande is in een scène. De kans is groot, als je echt doet denken aan verdriet en handelen in het moment het publiek de tranen zullen zelf voor ogen en zweren dat je huilde.
- Je emoties zijn geneesmiddelen uitgescheiden door je eigen lichaam en geest. Als je echt gelooft iets slecht is, je hersenen scheidt het juiste medicijn en je je slecht voelt, en vice versa. Het is de persoon die de set van echt overtuigingen die hun emoties bepalen. Buiten gebeurtenissen of herinneringen triggeren die overtuigingen om je emoties te creëren. Wanneer een persoon iets dat ze geloven is verschrikkelijk hoort en ze voelen dat ze moeten er iets aan doen, voelen ze zich vaak een soort van woede die hen beweegt tot actie. Als ze denken dat ze niets kunnen doen, dan zijn ze depressief en huilen, niets doen, of zelfs zichzelf pijn doen. Er zijn eindeloos veel variaties.
- Wat brengt mensen in de problemen is het hebben van irrationele overtuigingen, dat is, overtuigingen die niet gebaseerd zijn op de werkelijkheid en de oorzaak emoties die ervoor zorgen dat ze destructief of blokkeren van acties doen. Ze zijn altijd eisen dat het leven anders zijn dan het werkelijk is. Voor meer informatie over deze lijn van denken krijg je een boek of twee van Albert Ellis 'op Rebe, Rationeel Emotieve Theorie / Therapie. Daarom is bij de bouw van een personage, probeer dan het bouwen van een set van overtuigingen die het karakter heeft en een matrix van zijn / haar mogelijke acties in reactie op gebeurtenissen en gedachten om te komen met echt geloofwaardig stromen van gebeurtenissen. Wanneer zij handelen, overtuig jezelf dat dit is echt afschuwelijk of geweldig, wat dan ook, en je zult die emoties voelen. Het werkt ook in omgekeerde richting te helpen leren om niet te reageren op situaties, Ellis noemt het rationele beeldspraak waar waan je je in een situatie, normaal reageren, maar slecht, dan waan je je bijna denken rationele gedachten en rationeel reageren. Voor acteren, kunt u dit doen in omgekeerde. Het is slechts een repetitie van een ander type.
- Er zijn vele technieken om te acteren - vertrouw niet op een, verkennen vele zoals de Stanislavski of Suzuki methoden, die afwijken van de hier beschreven zijn.