Garry's Mod mapping is zeer vergelijkbaar met HL2 mapping (als niet precies identiek zijn), tenzij u met aangepaste entiteiten alleen opgegeven voor gmod, in dat geval zou de kaart uniek te gmod maken. Anyways, zal deze tutorial helpt u uw allereerste kaart.
Stappen
- 1Open eerst op stoom, en ga naar het tabblad gereedschappen.
- 2Open source SDK.
- 3Als dit de eerste keer draait bron SDK voor garry's mod, zal u niet "garry's mod 'zien als een optie. Kijk onder tips om uit te vinden hoe het te krijgen om te verschijnen. U kunt kiezen HL2 of HL2DM plaats, ofwel werken prima.
- 4Nu heb je je hamer ingesteld voor gmod, kunt u beginnen met in kaart brengen. Tijd voor een kort overzicht van de tools die je zult werken met.
- 5Selectie gereedschap - De selectie tool is nuttig omdat het de mogelijkheid om objecten, entiteiten selecteren, enzovoort (vandaar de naam). Vrij veel voor zichzelf.
- 6Magnify gereedschap - nogmaals, een ander vanzelfsprekend hulpmiddel. De Magnify Tool is niet erg belangrijk (ik gebruik het nooit). Met het muiswiel terwijl leggen met de camera zoomt in en uit net zo veel als deze tool doet.
- 7Camera tool - deze tool is uiterst nuttig, omdat zij de mapper om een 3D perspectief van zijn kaart (. U kunt tussen wat de camera hulpmiddel maakt in het oog menubalk) krijgen Links klik om te veranderen waar de camera wordt geconfronteerd, en rechts klik om de camera strafe. Als je kijkt naar een van je 3 roosters tijdens het gebruik van de webcam tool kunt u de linker muisknop en sleep de muis om een perspectief punt te stellen.
- 8Entity tool - een van de belangrijkste instrumenten, de entiteit tool kunt u entiteiten zoals info_player_start ~ speler spawns plaatsen. Om toegang te krijgen tot de lijst van lichamen, als je op de Entiteit Tool klikt, moet een lijst aan de rechter kant van uw Hammer zeggen "Categorieën: Entiteiten" Klik op het drop-down menu onder dat en je krijgt een lijst met entiteiten te vinden paaien. Meest gebruikte zijn info_player_start, licht, light_environment, prop_physics, etc etc.
- 9Blokkeren creatie tool - de BC tool is het belangrijkste instrument in de hamer, als het is wat u toestaat om uw maps. Het wordt gebruikt om de "romp" van de kaart te maken.
- 10Textuur toepassing tool - deze tool is nuttig omdat het laat je richten op een textuur op een oppervlak in plaats van textuur het gehele object. U kunt ook vervangen texturen, roteren en schalen hen. De tool 'Displacement' wordt gebruikt voor het maken van heuvels en dergelijke.
- 11Solliciteer texture tool - vanzelfsprekend-het alles wat je hebt gekozen met wat textuur je momenteel in je rechtsboven texture menu verandert gewoon.
- 12Solliciteer decals tool - deze tool is voor het aanbrengen van decals, dat is semi-belangrijk. Decals help 'verfraaien' van een kaart (posters, verf, etc). Om het te gebruiken, klikt u op de selectie tool en klik op de Apply Decals gereedschap, dan tijdens het kijken naar een muur wilt u een sticker van toepassing op, klikt u op het in de 3D render venster en het moet pop-up op die muur.
- 13Solliciteer overlay tool - Ik heb nog nooit deze tool zo zijn * uiteraard * niet erg belangrijk wordt gebruikt. Mijn gok is dat het dezelfde overlay functies (textuur applicatie functies) en past deze toe op de geselecteerde oppervlak.
- 14Clipping tool - deze tool is een van de twee coolste gereedschappen. De clipping tool kunt u muren clip en uiteindelijk maken ze niet rechthoeken helemaal als hoe ze werden voortgebracht. Het is echt lief. Je moet het proberen.
- 15Vertex manipulatie tool - hier is de tweede liefste tool. Plain en simpel, het schoppen kont. Je moet iets gedaan; de Vertex Manipulatie tool kan het voor u doen. Hiermee kunt u, goed, 'simpel', manipuleren hoekpunten.
- 16Nu dat je de basis neer voor welke hulpmiddelen u moet gebruiken, moet u beginnen met in kaart brengen.
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29Kleine, maar zeer belangrijke opmerking: als uw garrysmod kaart dosent werk. En fout gaat: gameinfo.txt vermist. Er is oplossing: kopiëren en plakken (werkte voor mij) vinden en kopiëren; gameinfo.txt en vervolgens plakken om garrysmod \ garrysmod. Nu reset je hamer en dan het zou moeten werken.
Tips
- Gebruik de Vertex Manipulatie en Clipping gereedschappen om eye-candy architectuur maken.
- Bezoek http://wiki.garrysmod.com/?title=Main_Page voor meer informatie over Garry's Mod en gmod mapping.
- De meeste Garry's Mod kaarten zijn gemaakt om veel open ruimte.
- De verplaatsing gereedschap is handig wanneer u open velden of vlakten.
- Als u wilt "Garry's Mod" een mod mapping optie in het menu Source SDK, ga dan naar http://duckytopia.wordpress.com/tutorials/setting-up-the-source-sdk-for-garrys-mod/
Waarschuwingen
- Het is belangrijk dat je dicht op je kaart van de rest van de mapping ruimte. Niet te doen zal resulteren in een kaart lek en mislukte compileren van uw kaart, betekent dit dat bij het opstarten van de kaart in Garry's Mod het zal ofwel crashen terwijl je het laden of het zal helemaal niet uitgevoerd.
- Source SDK is een stoom-instrument dat wordt gebruikt voor het maken van aangepaste inhoud, en is ontworpen voor professionele gebruikers.
Dingen die je nodig hebt
- Stoom
- Garry's Mod
- Source SDK
- Half-Life 2 of een bron Game
- Team Fortress 2 is gratis en is een van de bron spelletjes