Rekenmachine programmeren is een leuke en gemakkelijke manier om de wereld van de programmering in te voeren. U kunt TI-BASIC programmeren direct op uw rekenmachine, en ziet direct resultaat van je code. U kunt games, wiskunde en wetenschappelijke programma's, utilities, en nog veel meer te creëren. Rekenmachine programmering kan zelfs helpen te leren computer en mobiele programmering apparaat. De stappen in dit artikel leert u een Heron's Formule programma te schrijven. Als u wilt TI-BASIC-programmeertaal te leren, een kijkje nemen op het boek Programmeren van de ti-83 + / 84 +, voor vragen, je moet de deskundigen te vragen.
Stappen
- 1Hit [prgm]. Dit brengt u naar het programmamenu. Met behulp van de pijltjestoetsen, dan verhuizen naar NIEUW en [enter].
- 2Noem uw programma. Afhankelijk van wat vergelijking die u invoert, kunt u het te vernoemen de vergelijking, of u kunt het noemen wat je wilt, maar het kan alleen gebruik maken van cijfers en symbolen en kan maximaal 8 tekens lang. Dus, laten we zeggen dat je wilt dat de formule voor de oppervlakte van een driehoek in te voeren. Zijn echte naam is Heron's formule. Dus intypen REIGER of REIGERS. Ik denk niet DRIEHOEK raden omdat er zoveel driehoek formules die er zijn.
- 3Er moet een dubbele punt links van het knipperende cursor zijn. Dit is een entry. Elke vermelding vertelt de rekenmachine wat te doen.
- 4Hopelijk weet je de formule, als je dat niet doet... zoek het op. Hero's formule vraagt om de drie zijden van de driehoek. De partijen zullen de variabelen A, B, C worden gehanteerd Deze kunnen elk moment te wijzigen, dus je moet de calculator wat het is vertellen. Om dat te doen je nodig zou hebben om de prompt commando te gebruiken. Hit [prgm] nogmaals. Bewegen over naar I / O (Input / Output) en verplaatsen naar 2: Prompt. Hit [enter]. Dit brengt u terug naar uw creëren scherm.
- 5Typ in a, b, c door het raken van [tweede] [alpha], [wiskunde] [apps], [PRGM]. De "," sleutel is recht boven de 7. Heb een periode niet gezet nadat de lijst. Dan druk op [ENTER].
- 6Type ".5 (A + B + C) -> D" de "->"-knop is recht boven de [on]-knop. Het zegt "sto>" voor de winkel. (Het is recht boven je de knop "ON") Hit [enter]. De winkel commando zal het nummer op te slaan aan de variabele.
- 7Hit [2] [x ^ 2] dit geeft je de wortel symbool. Doorgaan naar type "D (DA) (DB) (DC) -> E" en druk op [enter].
- 8Hit [prgm] verplaatsen naar i / o opnieuw, maar deze keer naar beneden gaan om 3: Disp en [enter]. Hit [alpha] [sin] (wat E). Hit [enter] een laatste keer. Hierdoor wordt de waarde van E. tonen
- 9Probeer het programma. Verlaat het menu en ga naar [PRGM] nogmaals. Ga naar uw programma en druk op enter. Het zal u vragen voor de aanwijzingen, en zal het antwoord aan het einde weer.
- 10Het eindproduct moet er zo uitzien:
- Vragen A, B, C
- .5 (A + B + C) -> D
- √ (D (DA) (DB) (DC)) -> E
- Disp E
Tips
- U kunt de "Disp" commando ook gebruiken om uw programma's voor anderen gemakkelijker te gebruiken maken. De eerste regel van de code voor MIJN Heron's Triangle Programma is: Disp "SIDE LENGTES? ' - De woorden tussen aanhalingstekens verschijnen wanneer het programma wordt gebruikt, herinnert een onbekende gebruiker die u gevraagd voor de lengtes van de zijden.
- Als uw programma maakt gebruik van een hoek, gebruik maken van de theta teken. U kunt deze vinden door op [ALPHA] [3]
- Er zijn veel complexere dingen die je kunt doen. Als u wilt veel formules te creëren in een programma, bijvoorbeeld, u wilt de formule van Heron combineren met de stelling van Pythagoras, kunt u een menu te maken. Om dit te doen, moet je etiketten (Lbl).
Waarschuwingen
- Als je een grote examen / test die het gebruik van de TI-83 grafische rekenmachine vereist, is het waarschijnlijk je leraar / docent / hoogleraar zal uw rekenmachine te resetten. Dit zal alle programma's heb je op de schijf gewist. ~ Opmerking: om dit te voorkomen, archiveren uw programma's zoals u het in te voeren, zodat wanneer uw RAM-geheugen wordt gewist, uw programma's zal blijven op uw rekenmachine. En dan maar dearchiveert hen en normaal gebruik ze. Te archiveren, sloeg 2, + (mem), 2, 7, en dan vind je het programma en druk op enter op.
- Een rekenmachine kan slechts zo veel programma's. Als je al je geheugen te gebruiken, kunt u niet meer programma's te maken. Een manier om dit op te lossen is om de app en archiveren van uw programma te downloaden, zodat uw programma's worden gebruikt van de ARC in plaats van het RAM-geheugen. U kunt zelfs de gearchiveerde's vanuit het startscherm.