Als computerwetenschapper is niet over de programmering, het gaat om de studie van algoritmen (een reeks stappen, begrepen door iemand of iets, om een taak uit te voeren in een bepaald aantal stappen). Veel Computer Wetenschappers weten niet programmeren helemaal. Inderdaad, Edsger Dijkstra zei ooit "Computerwetenschappen is niet meer over computers dan astronomie gaat over telescopen."
Stappen
- 1Omdat een computer wetenschapper is alles over het leren om een student te zijn. Technologische veranderingen, nieuwe talen te ontwikkelen, nieuwe algoritmes bedacht: je moet in staat zijn om nieuwe dingen te leren om bij te blijven.
- 2Begin met pseudocode. Pseudocode is niet echt een programmeertaal, maar het is een manier om een programma te vertegenwoordigen in een zeer Engels-achtige manier. De meest bekende algoritme voor u is waarschijnlijk op je shampoo fles: Schuim, spoelen, herhalen. Dit is een algoritme. Het is begrijpelijk door u (de "Computing Agent") en heeft een eindig aantal stappen. Of doet het...
- 3Tweak de pseudocode. De shampoo voorbeeld is niet een erg goede algoritme om twee redenen: het hoeft niet een voorwaarde om te eindigen op, en het niet echt vertellen wat je moet herhalen. Herhalen lathering? Of gewoon de spoelen. Een beter voorbeeld zou "- Schuim Stap 2 -. Spoel Stap 3 -. Stap 1. Herhaal de stappen 1 en 2 (2 of 3 keer voor betere resultaten) en dan eindigen (exit)" zijn Dit is begrijpelijk door u, heeft een einde aandoening (een eindig aantal stappen), en het is zeer expliciet.
- 4Probeer het schrijven van algoritmes voor allerlei dingen. Bijvoorbeeld, hoe je van het ene gebouw naar het andere op de campus, of hoe een braadpan te maken. Binnenkort zult u het zien van algoritmen helemaal over de plaats!
- 5Nadat je hebt geleerd hoe je algoritmen te schrijven, moet de programmering vanzelf naar je toe komen. Koop een boek en lees het volledig om de taal te leren. Vermijd online tutorials zoals ze zijn geschreven door hobbyisten, geen professionals.
- Echter, voel je vrij om hulp te zoeken op het internet. Objectgeoriënteerde talen zoals Java en C + + zijn "in" op dit moment, maar Procedurele talen zoals C en Python zijn makkelijker om mee te beginnen, omdat ze uitsluitend handelen in algoritmen.
- 6Programmeren is alleen de vertaling van pseudocode in een programmeertaal. Hoe meer tijd voordat het programmeren je besteedt plan in pseudocode, hoe minder tijd je zult doorbrengen typen en krassen op je hoofd.
Tips
- Een whiteboard is een geweldige plek om algoritmes te schrijven.
- Het gebied van de informatica vertakt naar vele verschillende gebieden, zoals computer ontwerp en ontwikkeling, databases, computer beveiliging, of computertalen om er maar een paar te noemen. Daarom zou het verstandig om te focussen op een een of misschien een paar meer als ze u interesseren.
- Na het leren van een programmeertaal, het leren van de andere binnen hetzelfde paradigma is gemakkelijk omdat je nog steeds alleen het vertalen van de pseudocode in een echte taal.