Wkunl

Hoe kunt u uw vaardigheden te verbeteren als een programmeur

Of je diep in Java zijn, C + +, Python of PHP, is er altijd ruimte voor persoonlijke groei in de kunst en wetenschap van het programmeren van computers. Dit artikel geeft u een paar tips en technieken om u te helpen een betere programmeur te geven.

Stappen

Hoe kunt u uw vaardigheden te verbeteren als een programmeur. Analyseren van het probleem duidelijk eerste.
Hoe kunt u uw vaardigheden te verbeteren als een programmeur. Analyseren van het probleem duidelijk eerste.
  1. 1
    Analyseren van het probleem duidelijk eerste
  2. 2
    Volgende stap is om twee keer na te denken over hoe je dat probleem op te lossen
  3. 3
    Verzamelen volledige vereisten. Neem de tijd om te schrijven wat de doelstellingen van het eindproduct moet bereiken, en die uw gebruikersgroep zal zijn. Helderheid van denken in deze fase zal een hoop tijd besparen langs de lijn.
  4. 4
    Schrijf een gedegen implementatieplan (of model).
    • Voor iets kleins en self-contained, kan dit gewoon een eenvoudige flowchart of een simpele vergelijking te zijn.
    • Voor grotere projecten, het helpt om het werk te breken in modules, en het volgende te overwegen:
      • Welke taak elke module moet uitvoeren
      • Hoe data wordt doorgegeven tussen de modules
      • Hoe de gegevens zullen worden gebruikt binnen elke module
    • Hoewel het verzamelen en planning eisen vervelend en veel minder leuk dan het duiken kan zijn recht in codering, is het nog vervelend om uren debuggen door te brengen. Neem de tijd om de doorstroming en de structuur van uw programma correct te ontwerpen aan de voorkant, en je kan zelfs ter plaatse efficiëntere manieren van het bereiken van je doelen voordat je schrijft de eerste regel code!
  5. 5
    Commentaar uw code royaal. Als u denkt dat uw code uitleg nodig zou kunnen hebben, reageer het. Elke functie moet worden voorafgegaan door 1-2 lijnen beschrijven van de argumenten en wat het terugkeert. Reacties moeten u vertellen waarom vaker dan wat. Vergeet niet om de commentaren te werken wanneer u uw code bij te werken!
  6. 6
    Gebruik consistente benaming van de variabelen. Het zal u helpen bijhouden van elk type variabele te houden, en ook wat het doel van die variabele is. Dit betekent meer typen dan alleen x = a + b * c, maar het zal je code veel makkelijker te debuggen en te behouden. Een populaire conventie is Hongaarse notatie, waarbij de variabele naam wordt voorafgegaan door het type. Bijvoorbeeld, voor integer variabelen u misschien intRowCounter gebruiken; snaren zou kunnen gebruiken strUserName. Het maakt niet uit wat uw naamgeving is, maar er zeker van zijn dat zij in overeenstemming is en dat uw variabele namen zijn beschrijvend. (Zie waarschuwingen hieronder).
  7. 7
    Organiseer uw code. Gebruik visuele structuren om code-structuur aan te geven. Bijvoorbeeld, streepje een code blok die zit binnen een voorwaardelijke (indien, anders,...) of een lus (voor, tijdens,...) Probeer ook het zetten ruimten tussen een variabele naam en een operator zoals optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, en zelfs de gelijk-teken (myVariable = 2 + 2). Evenals het maken van de code meer visueel elegante, het maakt het veel gemakkelijker om het programma te stromen in een oogopslag zien. (Zie tips over Inspringen hieronder).
  8. 8
    Test alles. Begin met het testen van elke module op zijn eigen, met behulp van input en waarden die je normaal gesproken zou verwachten. Probeer dan ingangen die mogelijk, maar minder gangbaar zijn. Dit zal spoelen alle verborgen insecten. Er is een kunst om te testen, en je zal geleidelijk opbouwen van uw vaardigheden met de praktijk Schrijf je tests om de volgende gevallen ook.:
    • Uitersten: Zero en buiten de verwachte maximale voor positieve numerieke waarden, lege string voor tekst waarden en null voor elke parameter.
    • Zinloos waarden. Zelfs als je niet gelooft dat je eindgebruiker inbreng wartaal zou doen, test je software tegen het toch.
    • Onjuiste waarden. Gebruik nul voor een waarde die wordt gebruikt in sector of een negatief getal als positief wordt verwacht of wanneer een vierkantswortel berekend. Iets dat niet een nummer wanneer het input-type is een string, en het zal worden ontleed voor de numerieke waarde.
  9. 9
    Oefenen, oefenen, oefenen. Programmeren is niet een stagnerende discipline. Er is altijd iets nieuws te leren, en - misschien nog belangrijker - altijd iets oud om opnieuw te leren.
  10. 10
    Wees voorbereid op verandering. In een realistische werkomgeving behoeften veranderen. Echter, hoe duidelijker je bent in het begin over de vereisten, en hoe duidelijker uw implementatieplan is in het begin, hoe minder waarschijnlijk het is dat de veranderingen het gevolg van slechte planning of misverstanden zullen zijn.
    • U kunt een actieve rol in het verbeteren van de helderheid van het proces door het presenteren van uw wensen documentatie of uw implementatieplan goed alvorens te beginnen met code te nemen. Dit zal helpen om ervoor te zorgen dat wat je van plan bent om te creëren is eigenlijk wat er gevraagd.
    • Structureren van het project als een reeks van mijlpalen met een demo voor elk blok, en het beheer van het proces een mijlpaal op een moment. Hoe minder dingen die je nodig hebt om over na te denken op een bepaald moment, hoe waarschijnlijker het is dat je duidelijk zullen denken.
  11. 11
    Start eenvoudig en werken aan complexiteit. Bij het programmeren van iets complex, het helpt om de eenvoudigere bouwstenen op hun plaats en goed werkt eerst. Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat je wilt een zich ontwikkelende vorm op het scherm dat de muis richting volgt te creëren, en van vorm verandert afhankelijk van de snelheid van de muis.
    • Begin met het weergeven van een vierkant en het krijgen van het om de muis te volgen, dat wil zeggen, lossen beweging volgen alleen, eerst.
    • Vervolgens maakt de grootte van het plein hebben betrekking op de muis snelheid, dat wil zeggen, lossen speed-to-vorm volgen op zijn eigen.
    • Maak tot slot de eigenlijke vormen die u wilt werken en samen de drie componenten.
    • Deze aanpak leent zich natuurlijk aan modulaire code schrijven, waarbij elk onderdeel is in zijn eigen self-contained blok. Dit is erg handig voor het hergebruik van code (bv. je wilt gewoon gebruik maken van de muis-tracking in een nieuw project), en zorgt voor veel gemakkelijker debuggen en onderhoud.

Tips

  • Hebben collega-programmeurs lezen de code. Ze kan heel goed weet iets dat je niet van gedacht hebben vóór. Ken geen professionele programmeurs? Zoek een online forum dat gewijd is aan de gekozen programmeertaal of besturingssysteem en deelnemen aan het gesprek.
    • Als je naar beneden gaat deze route, lezen en op het forum etiquette. Er zijn een heleboel goedhartige experts bereid om te helpen, zo mooi gevraagd.
    • Vergeet niet om beleefd te zijn, want je vraagt ​​om een ​​gunst. Raak niet gefrustreerd als je niet alles te begrijpen in een keer, en ook niet verwachten dat ze willen herzien 10.000 regels code. In plaats daarvan, vraag eenvoudige single-focus vragen en post alleen de relevante 5-10 regels hebben betrekking code. Je bent waarschijnlijk op een positieve reactie op die manier krijgen.
    • Voordat u begint met het plaatsen, doe een beetje onderzoek. Uw vraag is bijna zeker is aangetroffen, beschouwd, en nu al opgelost.
  • Zoek een editor die kleurgecodeerde syntax highlighting gebruikt. Het helpt echt om afzonderlijke reacties, trefwoorden, getallen, strings, etc.
  • Gebruik een debugger instrument in plaats van het plaatsen van verklaringen in uw code om de output variabelen weer te geven. Een debugger tool zal laten u stap voor stap door de code regel voor regel, zodat u kunt zien waar het mis gaat.
  • Tutorial sites zijn een uitstekende bron ook.
  • Verander een ding tegelijk bij het debuggen en vervolgens uw correcties te testen voordat u het volgende item.
  • Praat met andere programmeurs. Mensen kunnen vaak een goede bron voor informatie, vooral bij het opstarten uit. Zoek uit of er is een groep programmeurs die ontmoeten lokaal, en lid worden van de groep.
  • Begin klein, streven naar dingen die u waarschijnlijk zal kunnen bereiken, en werk je weg omhoog.
  • Klanten en bazen zijn niet bezig met hoe je programma werkt bijna zo veel als ze zijn met hoe goed het werkt. Denk bottom line. Cliënten zijn intelligent, maar druk. Ze zullen niet schelen wat voor soort data structuren die u gebruikt, maar ze zullen schelen als het versnelt de prestaties met 10%.
  • Double check spelling en zinsbouw. Zelfs de geringste van fouten kan een groot deel van stress veroorzaken.
  • Gebruik een IDE (Integrated Development Environment). Een goede IDE zal hebben een kleurcode editor gebouwd, met code hints en code completion functies die te maken sneller en minder gevoelig voor spelfouten bewerken. Het zal meestal voorzien debugger, als goed.
  • Houd archief kopieën van je verleden werk. Het is niet alleen een goed referentiepunt, het kan ook zijn stukjes code die u later opnieuw gebruiken.
  • Houd je code visueel elegante, niet omdat het is vrij, maar omdat het maakt het makkelijker om te lezen. Dit is essentieel als je wilt veranderingen zes maanden langs de lijn te maken. Lees meer over.
  • Maak regelmatig een reservekopie van uw applicatie code op een andere harde schijf of draagbaar apparaat, zodat u een kopie hebt als uw computer overlijdt of niet meer beschikbaar. Houd ten minste een kopie op een veilige plaats.
  • Na elke grotere segment van het werk, neem dan een pauze, doe iets los, dan beoordelen wat je hebt geschreven met een frisse geest. Herdenken en te herschrijven, waardoor het efficiënter en elegant door minder code.
  • Het bestuderen van de broncode van andere programmeurs is een uitstekend middel om het verbeteren van uw eigen vaardigheden. Werk je weg door hun code, stap voor stap, het uitwerken van de flow en wat er gebeurt met de variabelen. Probeer dan om je eigen code te schrijven om hetzelfde (of misschien zelfs te verbeteren op het) doen. U zult snel leren waarom dingen moeten worden geschreven op een bepaalde manier en je zult ook een paar handige tips over hoe ze efficiënt te schrijven.
  • Gebruik versiebeheer beheer. Tools zoals CVS of SVN maken het makkelijker om wijzigingen in de code en bugs te volgen.
  • Een goede manier om zowel uw werk vaak en houden een fysiek aparte back-up is een versiebeheer tool als git of mercurial en een gratis hosting service zoals GitHub of bitbucket gebruiken.
  • Scheiden (verpakking) uw herbruikbare code van uw applicatie-specifieke code zal, na verloop van tijd, leiden tot een groot, debugged, en herbruikbare bibliotheek vol met handige hulpprogramma's. Dit zal helpen bij het schrijven krachtiger en stabiele toepassingen in minder tijd.

Waarschuwingen

  • Sla uw werk regelmatig als je verder gaat of u het risico te verliezen uren en uren werk aan een computer crash of lock-up. Als u negeert deze waarschuwing nu, het is een les die je zal zeker de harde manier leren!
  • Kopiëren en andermans code plakken is over het algemeen een slechte gewoonte, maar het nemen van kleine porties van een open source programma kan een goede leerervaring. Gewoon niet helemaal een programma te kopiëren en proberen om krediet te nemen voor het. Hoeft geen code te kopiëren van een ander programma, tenzij u toestemming of de licentie vergunningen hebben.
  • In stap 4, moet de Hongaarse notatie (met vermelding van het type van een variabele als voorvoegsel) met voorzichtigheid worden gebruikt. Het kan leiden tot inconsistentie bij bewerkt, of vooral als geporteerd naar een andere taal of besturingssysteem. Het is van de meeste gebruik in talen die niet vereisen dat je vooraf verklaren het type van een variabele.

Dingen die je nodig hebt

  • Computer
  • IDE (Integrated Development Environment)
  • Naslagwerken of web tutorials