Wkunl

Hoe maak je een programmeur te worden

Steeds een programmeur is een cumulatief proces dat opbouwt je vaardigheden dag na dag en jaar na jaar, en de programmering kan leuk en de moeite waard (mentaal, geestelijk en financieel). Deze gids is niet beloven een magische gemakkelijke manier geven aan het worden van een programmeur, en het bestellen van de stappen is niet heilig, maar je zult een algemene schets van hoe je een programmeur in een van de moderne programmeertalen velden geworden krijgen.

Stappen

Hoe maak je een programmeur te worden. Neem een inleidende cursus in een (of beide) van de volgende disciplines.
Hoe maak je een programmeur te worden. Neem een inleidende cursus in een (of beide) van de volgende disciplines.
  1. 1
    Neem een inleidende cursus in een (of beide) van de volgende disciplines:
    • Logica
    • Discrete wiskunde
  2. 2
    Leren databank concepten zoals tabellen, views / queries en procedures. U kunt geen eenvoudige database-pakket gebruiken om dit te doen, zoals:
    • MS Access
    • DB V
    • Fox Pro
    • Paradox
    • MySQL is een goede database om te leren, want het is gratis, vaak gebruikt, en databases worden vaak benaderd met SQL queries
  3. 3
    Beslissen wat voor soort programmeur je wilt zijn. Programmeurs over het algemeen vallen onder een van de volgende categorieën:
    • Web-programmeur
    • Desktop applicatie programmeur
      • Besturingssysteem (OS) georiënteerd programmeur (gebonden aan een besturingssysteem of set van besturingssystemen)
      • Platform-onafhankelijke programmeur
    • Gedistribueerde applicaties programmeur
    • Library / platform / kader / core programmeur
    • Systeem programmeur
      • Kernel programmeur
      • Driver programmeur
      • Compiler programmeur
    • Programmering wetenschapper
  4. 4
    Leer de technieken en programmeertalen met betrekking tot uw programmering gebied van keuze. In de volgende paragrafen breken de taken voor de verschillende typen van programmering.

Web-programmering

  1. 1
    Weten wat web programmeren inhoudt. Web applicaties zijn software componenten ontworpen om te werken op de top van de internet architectuur. Dit betekent dat de applicaties is toegankelijk via een web browser software zoals of. Gebouwd bovenop het Internet niet noodzakelijkerwijs de actieve verbinding met het internet vereisen. Het betekent dat Web applicaties zijn gebouwd op de top van standaard web technologieën zoals:
  2. 2
    Blader door vele diverse websites om te leren over hoe ze kijken meestal. (Klik met de rechtermuisknop en klik vervolgens op Bron weergeven of druk op F12.) Kijk voor diversiteit in het type / de inhoud van de website, niet de kwantiteit van bezochte websites. In het algemeen moet u bezoeken minstens een van elk van de volgende soorten websites:
    • Collectieve aanwezigheid sites (commerciële bedrijven, not-for-profit bedrijven / organisaties, gouvernementele organisaties)
    • Web indexering engines (zoekmachines, meta search sites, gespecialiseerde zoekmachines, directories)
    • Data mining locaties
    • Persoonlijke sites
    • Informatieve / encyclopedische pagina's (wiki's, datasheets, technische specificaties en handleidingen bedrijf directories, blogs en tijdschriften, nieuws en persbureaus sites, gele pagina's, etc.)
    • Sociale sites (social portals, bookmarking sites, aantekeningen maken sites)
    • Collaborative sites (dit omvat andere hierboven genoemde categorieën, zoals wiki's en blogs)
  3. 3
    Leer ten minste een brainstorming techniek / werkwijze en software die wordt gebruikt om deze methode te implementeren. Bijvoorbeeld: brainstormdiagrammen en MS Visio.
  4. 4
    Vertrouwd te raken met website structureren. Dit is het creëren van conceptuele webpagina's, website-kaarten en navigatie structuren.
  5. 5
    Neem een stoomcursus over grafisch ontwerp. Probeer ten minste een grafische editing / manipulatie softwarepakket leren (optioneel, maar sterk aanbevolen)
  6. 6
    Leer de basis van internet-infrastructuur. Dit omvat het verkrijgen van een basisidee over:
    • Base webservices protocollen (HTTP, FTP, SMTP en POP3 of IMAP4)
    • Webserver software (bij voorkeur, een voor het platform je gaat werken op meestal)
    • Web browsing software.
    • E-mail server en client software
  7. 7
    Leer de HTML-en CSS-talen. U kunt ook naar de "wat je ziet is wat je krijgt ()" softwarepakket voor het bewerken van HTML te krijgen.
  8. 8
    Leren XML en XML-gerelateerde technologieën, zoals XSL en XPath (optioneel maar aanbevolen).
  9. 9
    Maak eenvoudige statische websites tot u vertrouwd bent met en comfortabel zijn rond.
  10. 10
    Leer een client-side scripttaal. De meeste gebruikers ofwel leren Javascript of VBScript, maar sommige leren en DHTML.
  11. 11
    Vertrouwd te maken met de client-side scripting taal die u geleerd. Probeer uw potentieel te bereiken met alleen die taal. Alleen naar de volgende stap nadat je hebt in ieder geval bekend zijn met uw client-side scripting taal geworden.
  12. 12
    Leer ten minste een server-side programmeertaal. Als u ervoor kiest om jezelf te beperken tot een server-software, leren een van de programmeertalen ondersteund door die software. Zo niet, leer ten minste een programmeertaal op elke server software.
  13. 13
    Maak een proefproject voor jezelf nadat u klaar bent met het leren van de server-side programmeertaal.
  14. 14
    Het verkrijgen van uw eigen website en begin met online experimenteren binnen je eigen pagina.

Desktop Application Programming

  1. 1
    Weet wat je aan begint met desktop application programming. De meeste desktop programmeurs code schrijven voor zakelijke oplossingen, zodat je een idee over bedrijven, zullen hun organisatorische en financiële structuur zijn een big time-saver.
  2. 2
    Meer informatie over de verschillende computer hardware architecturen. Een inleidende niveau cursus in digitale schakelingen ontwerpen en een andere in de computer architectuur is nuttig, maar sommige zien het als wordt gevorderd voor een startpunt, dus het lezen van twee of drie zelfstudie voorwerpen (zoals en) zou kunnen volstaan. Dan kunt u later terug naar deze stap, nadat u leert uw eerste programmeertaal.
  3. 3
    Leer een entry-level (kids ') programmeertaal. Wees niet verlegen om een ​​dergelijke taal alleen maar omdat je ouder zijn dan een "kind" wordt geroepen bent te leren. Deze programmeertalen kunnen verlichten van de pijn in het leren van uw eerste programmeertaal enorm. Echter, deze stap is optioneel. Het kan ook worden gedaan voordat de voorgaande stap
  4. 4
    Krijg een inleiding tot de procedurele, object georiënteerd, en functioneel programmeren paradigma.
  5. 5
    Neem een inleidende cursus in een van de procedurele programmeertalen. Het maakt niet uit welke taal je kiest later aan taal van uw keuze, zal het procedureel programmeren op een bepaald niveau. Ook wordt procedureel programmeren gemeld door de meeste programmeurs aan het makkelijkst te gebruiken als een startpunt om het idee van de programmering in het algemeen te krijgen.
  6. 6
    Leer ten minste een geavanceerde modellering techniek zoals UML of ORM.
  7. 7
    Beginnen met het schrijven enkele kleine console of console-achtige toepassingen. U kunt gebruik maken van gemeenschappelijke kleine oefeningen te maken in programmeertalen boeken. Hiervoor kiest u een tool voor het schrijven van programma's in de programmeertaal u schrijft inch
  8. 8
    Een meer gevorderde cursus in uw gekozen programmeertaal. Zorg ervoor dat u inzicht in de volgende begrippen goed en dat je kunt ze toepassen met relatief gemak voor de toekomst:
    • Invoeren en uitvoeren van informatie aan gebruikers van een programma.
    • De logische flow en de uitvoering stroom van programma's in procedurele talen.
    • Verklaren, het toewijzen en het vergelijken van variabelen.
    • Vertakking programmering construeert zoals als.. dan.. anders en selecteer / switch..case.
    • Looping constructies zoals, terwijl.. do, do..while / tot, voor.. volgende.
    • Uw programmeertaal syntax voor het maken en aanroepen van procedures en functies.
    • Data types en manipuleren.
    • Gebruiker gedefinieerde data types (platen / structs / eenheden) en het gebruik ervan.
    • Als uw taal ondersteunt overbelasting functies, begrijpen.
    • Het geheugen toegang methoden van een taal naar keuze (, gluren, enz.)
    • Als uw taal ondersteunt operators overbelasting, begrijpen.
    • Als uw taal ondersteunt gedelegeerden / functie pointers, begrijpen
  9. 9
    Toepassing van de geavanceerde technieken die je hebt geleerd.
  10. 10
    Neem een inleidende cursus in minstens een programmeertaal in een andere programmeertaal paradigma. Het wordt aanbevolen om een ​​programmeertaal van elk paradigma te leren, en de meest geavanceerde programmeurs hoeft u echter meestal beginnen met een, werk voor een tijdje het toepassen van uw kennis en het beoefenen ervan, dan later aan de andere kant te leren, nadat je al een echte -life ervaring in het programmeren. Probeer een van de volgende taalgebieden:
    • Objectgeoriënteerde paradigma.
    • Logisch programmeren paradigma.
    • Functioneel programmeren paradigma.
  11. 11
    Probeer de twee programmeertalen je tot nu toe geleerd vergelijken. Evalueer de sterke en zwakke punten van elk een. Meestal wordt dit gedaan door:
    • Het nemen van eenvoudige voorbeelden van uw vroege werk in de eerste programmeertaal en opnieuw geschreven te worden met behulp van de tweede programmeertaal.
    • Het creëren van een nieuw project en proberen de implementatie van het gebruik van beide talen. Soms, afhankelijk van uw keuze van het project en talen, je zou niet in staat zijn om het project uit te voeren in een van de talen!
    • Het schrijven van een cheat-sheet-of-samenvatting tafel vergelijkingen tussen soortgelijke constructies in de twee talen en functies die uniek zijn voor elk van de talen.
    • Probeer het vinden van manieren om eigenschappen die uniek is voor een van de twee talen met de andere taal nabootsen.
  12. 12
    Leren visuele programmeertaal concepten met behulp van een van de talen die je geleerd. Bijna alle programmeertalen hebben versies / bibliotheken die visueel programmeren en anderen ondersteunen console of console-achtige programmeertaal ondersteunen. Dit kan worden bereikt door:
    • Krijg een inleiding tot event-driven programmeren. De meeste visuele programmeertaal gebaseerd op een bepaald niveau op de gebeurtenissen en evenementen hanteren (met behulp van de programmeertaal die u kiest).
    • Probeer zo veel desktopsoftware als je kunt en begrijpen wat de software doet. De meeste software development bedrijven bieden beta-test versies van hun producten die u kunt gebruiken om de software te testen. Blijf up-to-date op user interface verbeteringen.
    • Lees een aantal artikelen of tutorials over grafische gebruikersinterfaces.
  13. 13
    Beginnen met het toepassen van uw kennis over kleine software projecten u ontwerpen. Probeer het toepassen van uw programmering expertise over problemen die je gezicht in uw dag-tot-dag leven. Bijvoorbeeld, programma's schrijven die bestanden hernoemen in de massa, vergelijkt tekstbestanden visueel, kopieert de namen van de bestanden in een directory naar geheugen / tekstbestand, en dat soort dingen. Houd het simpel op het eerste.
  14. 14
    Maak een virtuele afstudeerproject. Vul dit aan het einde, het toepassen van de technieken van visuele programmeertaal je tot nu toe geleerd.
  15. 15
    Verruim uw begrip van de visuele framework / library / pakket dat u voordat geleerd door het nemen van geavanceerde cursussen, extra aandacht voor detail en het leren meer tips en trucs voor uw kader van online bronnen.
  16. 16
    Zoeken naar andere pakketten / bibliotheken van visuele elementen voor uw programmeertalen en leer hen.
  17. 17
    Neem een cursus in graphics (niet grafisch ontwerp). Het zal zeer nuttig zijn voor programmeurs die een aantrekkelijke user-interface-elementen te schrijven.
  18. 18
    Word spelletjes programmeur (optioneel). Game programmering wordt beschouwd, in de meeste van zijn onderdelen, desktop programmering. Als u van plan om een ​​spel programmeur te worden, moet je meer leren over het programmeren van games nadat u deze stappen te voltooien. Een grafische opleiding is een must voor game-programmeurs en de tweede taal van keuze in de voorgaande stappen moet een logische / functionele programmeertaal (bij voorkeur Prolog of Lisp) zijn.

Gedistribueerde applicaties programmeren

  1. 1
    Pakken gedistribueerde applicaties programmeren. Distributed applicatie programmering wordt door velen beschouwd als een van de moeilijkste om te leren en vereist diverse kennis in computer-en communicatietechnologie.
  2. 2
    Neem een snelheid inleiding tot systemen en hun hardware. Deze stap is optioneel. Het is echter zeer nuttig bij het begrijpen netwerktopologieën.
  3. 3
    Vertrouwd te maken met netwerk hardware-architecturen en-apparaten zoals hubs, switches en routers.
  4. 4
    Neem een cursus in netwerkprotocollen en essentials. Je hebt een goed begrip van het model, Ethernet, IP, TCP en HTTP voordat u gaat programmeren gedistribueerde applicaties.
  5. 5
    Leer de XML-taal en vertrouwd te raken met het.
  6. 6
    Beginnen met het leren van een shell scripting taal. Voor Windows-based programmeren, dat zou elk script dat werkt met Windows Scripting Host zijn. Voor Linux-based programmeren, zal Bash scripts en Perl voldoende zijn. Javascript wordt sterk aanbevolen om dit in beide platforms om de volgende redenen:
    • Het wordt ondersteund door vrijwel alle scripting host in elk besturingssysteem (Windows Scripting Host ondersteunt javascript standaard, de meeste Linux-distributies heeft een pakket voor javascript scripting console-ondersteuning).
    • Het wordt beschouwd als gemakkelijker te leren door veel ontwikkelaars.
    • Het heeft een Algol afgeleid syntax die u vertrouwd met veel meer andere programmeertalen als je nodig hebt om een tweede programmeertaal kiezen (,,, Java en J # allemaal Algol afgeleide syntax).
    • Door te leren javascript, u ​​vertrouwd te raken met client-side scripting van webpagina's die een bonus side-effect!
  7. 7
    Gelden alleen procedureel programmeren met behulp van uw scripttaal van keuze op het eerste. Later kunt u gebruik maken van meer geavanceerde programmeertechnieken en paradigma volgens uw scripttaal en wat het ondersteunt. Alle scripting talen hebben enkele procedurele aspecten programmering op een bepaald niveau.
  8. 8
    Gebruik de scripttaal je geleerd om scripts die de communicatie tussen machines presteren schrijven. Leer wat nodig is om dat te doen is. Eenvoudige communicatie voldoende.
  9. 9
    Maak een transfer naar een desktop scripting / programmeertaal. Bij voorkeur een die een multi-paradigma taal, zoals. Neem een ​​kleine introductie tot die tweede taal. Java wordt door de meeste programmeurs om de taal van keuze voor vele redenen. Echter, C # is een stroomversnelling snel op dit gebied. Java en C # zijn voorkeur voor de volgende redenen:
    • Ze zijn objectgeoriënteerde programmeertalen die schilden programmeurs in grote teams van uitvoeringsdetails zij ondersteunt zowel componenten (stukken code, voorgecompileerd dat een bepaalde taak uit te voeren en kan worden gebruikt in andere programma's).
    • Ze ondersteunen-driven, evenals OO en procedurele programmeertalen op een bepaald niveau.
    • Het kader dat de taal wordt voortgebouwd wordt gedistribueerd door de natuur (bij Java).
    • De beschikbaarheid van een groot aantal kant-en-klare pakketten die behandelen, zowel als code en het kader ingebouwde colli; dit maakt het makkelijker voor programmeurs te bouwen op het werk van anderen.
  10. 10
    Concentreer je meer op de belangrijkste kenmerken van de taal, met name de ondersteuning van netwerken. Besteden minder aandacht aan user-interface- elementen zoals uitvoeren, raam ontwerpen en technieken, en de user-interface-elementen.
  11. 11
    Neem een cursus over het ontwerpen van gedistribueerde architecturen en toepassingen. Dit kan gedaan worden met behulp van boeken, online tutorials of academische opleidingen. Echter, het begrip van de architectuur van gedistribueerde applicaties en haar concepten is noodzakelijk.
  12. 12
    Meer informatie over het bouwen van service onderdelen en het gebruik van uw programmeertaal naar keuze.
  13. 13
    Meer een of meer van de volgende technieken. Het wordt aanbevolen dat u op zijn minst een introductie krijgen tot alle van hen. De meeste gedistribueerde applicatie programmeurs niet stoppen bij een of twee programmeertalen, maar leer ten minste een programmeertaal op elk besturingssysteem. Dat is omdat als u wilt dat uw aanvraag wordt 'verdeeld', moet u een versie van het ten minste voor ieder belangrijk besturingssysteem.
    • Common Object Request Broker Architecture ( CORBA )
    • Simple Object Access Protocol ( SOAP )
    • Asynchronous JavaScript en XML ( AJAX )
    • Distributed Component Object Model ()
    • XML-webservices

Library / platform / kader / core programmering

  1. 1
    Weet wat kern programmering is. Kern programmeurs zijn slechts gevorderde programmeurs die de overdracht van de programmering toepassingen tot programmeercode eenheden te worden gebruikt door andere programmeurs gemaakt.
  2. 2
    Leer een programmeertaal die steunt bouwen herbruikbare componenten / packages, als u dat nog niet hebt gedaan.
  3. 3
    Neem een gevorderde cursus in UML en ORM. De meeste bibliotheken ontwikkelaars gebruiken een van hen of beiden.
  4. 4
    Neem een cursus in software engineering.
  5. 5
    Leer althans modulair, op componenten gebaseerde, object-georiënteerd en event-driven programmeren technieken en concepten. De meer programmeer paradigma's en talen die u bedekken, hoe succesvoller je wordt als een bibliotheek / pakket programmeur.
  6. 6
    Meer informatie over de verschillende besturingssystemen en programmakaders ondersteund door deze besturingssystemen.
  7. 7
    Focus je leren inspanningen op platform-onafhankelijke frameworks, programmeertalen en technologieën.
  8. 8
    Als de programmeertalen je tot nu toe geleerd hebben ansi / / / standaard uitvoeringen, beheersen de normen. Probeer standaardcode gebruiken waar mogelijk.
  9. 9
    Proberen om eenvoudige, reeds gevestigde bibliotheken, vooral open-source degenen na te bootsen. Dit is handig tijdens de vroege fase van het worden een bibliotheek / pakket programmeur. Begin met eenvoudige pakketten zoals eenheden conversie en intermediaire wetenschappelijke berekeningen pakketten. Als je een collage student, gebruik maken van uw niet-programmering cursussen door te proberen om hun vergelijkingen en wetenschappelijke kern als bibliotheken implementeren.
  10. 10
    Zoeken en probeer open source pakketten in uw gebied van programmeren. Eerst downloaden binaries / executables van het pakket. Probeer om het te gebruiken en vind haar sterke en zwakke punten. Nadat je dat gedaan hebt, download dan de bron en probeer te achterhalen hoe het werd gedaan. Proberen om die bibliotheken of delen daarvan opnieuw. Op het eerste, dat doen nadat je de code hebt gezien en later voordat je de code. Op latere fasen, probeer het verbeteren van die bibliotheken.
  11. 11
    Leer de verschillende benaderingen gebruikt om onderdelen te verdelen en in te zetten voor programmeurs
    • Meestal, bibliotheek / pakket programmeurs hebben de neiging om recursief en / of iteratief van alle problemen die zij worden aangeboden met denken. Probeer te denken van elk probleem als een verzameling van kleinere problemen (een opeenvolging van eenvoudigere taken) of als een herhaalde proces van het verminderen van omvang van het probleem om kleinere telescopen en dan stapelen de scopes op elkaar.
    • Library / pakket programmeurs hebben de neiging om te generaliseren. Dat wil zeggen, wanneer voorgesteld met een eenvoudige specifiek probleem, denken ze meestal van een meer algemeen probleem en proberen dat algemene probleem dat de kleinere automatisch zal oplossen lossen.

Programmering van het systeem

  1. 1
    Begrijpen wat het systeem programmeren met zich meebrengt. Systeemprogrammeurs gaan met de wetenschap van de programmering niet de specifieke implementaties daarvan. Jezelf niet binden aan een specifiek platform.
  2. 2
    Volg de eerste drie stappen voor desktop applicaties programmeurs.
  3. 3
    Neem een inleidende cursus in de lineaire algebra.
  4. 4
    Neem een cursus in calculus.
  5. 5
    Neem een cursus in logica en / of discrete wiskunde.
  6. 6
    Stel jezelf voor aan verschillende kale besturingssystemen. Dit kan gedaan worden door:
    • Het krijgen van een idee over hoe besturingssystemen zijn geïnstalleerd.
    • Leren hoe om verschillende besturingssystemen te installeren op een pc (optioneel, maar aanbevolen).
    • Installeren van meer dan een besturingssysteem. Gebruik geen te helpen pakketten op de systemen niet installeren, in plaats daarvan gebruik maken van de kale functionaliteiten die door de besturingssystemen.
  7. 7
    Neem een cursus (of als alternatief, lees boeken) op computer hardware architectuur.
  8. 8
    Ontwikkelen van een goed begrip van de verschillende computer hardware platformen.
  9. 9
    Krijg een inleidende kennismaking met de assembler van de hardware-platform / besturingssysteem van keuze. U zult later de montage van andere platformen / systemen te leren.
  10. 10
    Leer de ANSI C en C + + talen, samen met de concepten van procedureel programmeren.
  11. 11
    Begrijpen en C / C + + standaard bibliotheken op het platform van keuze. Let vooral op de Standard Template Library () en misschien Active Template Library ( ATL ).
  12. 12
    Zoeken online bronnen, boeken en cursussen om een goed begrip van de c-smaak van uw specifieke platform krijgen.
  13. 13
    Oefen het maken van geavanceerde code met C en C + +.
  14. 14
    Meer geavanceerde assemblage.
  15. 15
    Een cursus in design besturingssystemen.
  16. 16
    Zoek en lees documentatie van uw specifieke platform bij uitstek. Tthis zal gemakkelijker zijn als u kiest voor een Unix-gebaseerd besturingssysteem. Begrijp het systeem je gaat werken met later zeer goed.
  17. 17
    Oefen je verworven kennis. Maak eerst klein systeem utilities. Het is meestal nuttig:
    • Proberen om kleine tools die al zijn er op uw systeem opnieuw.
    • Proberen om de haven utilities beschikbaar in andere besturingssystemen met de jouwe.
  18. 18
    Leer talen in de meest behulpzaam orde. Dit is de enige plek waar de eerste programmeertaal zaken. Leren ANSI C eerste, niet C + +, C # niet, niet Java en niet D. Ontdek dan C + +.
    • Het beperken van de eerste taal van C en C alleen is omdat systemen programmering vereist dat de programmeur bekend te zijn met de volgende begrippen:
      • Echte en volledige compilatie van de broncode.
      • Low-level object output bestanden.
      • Linking binaries.
      • Low-level machine-language/assembly programmering. De C taal wordt gezegd dat het een verkapte / makkelijker te monteren leren door sommigen. Het ondersteunt ook het plaatsen van assembler code in code wanneer je maar wilt en het is alleen procedureel (zoals assemblage).

Programmering wetenschap

  1. 1
    Weten wat een programmering wetenschapper doet. Programmering wetenschappers zijn zeer gevorderde programmeurs die, in plaats van het werken aan het ontwikkelen van applicaties, werken aan de ontwikkeling van computertechnologie, zoals encryptie, programmeertalen en data mining algoritmen. Dit niveau wordt zelden bereikt zonder academische studie en toewijding.
  2. 2
    Verzamel de wetenschappelijke kennis gelijk aan een vier-jarige opleiding in de informatica. Dit kan worden gedaan door:
    • Met een echte academische opleiding (dat is wat meestal gebeurt).
    • Getting contouren van de cursussen 'voor een dergelijk diploma van een van de moderne universiteiten en het nemen van de cursussen, hetzij door zelfstudie of als afzonderlijke cursussen. In theorie kan dit worden bereikt, maar het pad is aanbevolen de eerste.
  3. 3
    Besluiten een gebied van specialisme. Hoe specifieker, hoe beter. Dit is afhankelijk van uw voorkeuren. Echter, hier is een lijst van enkele van de belangrijkste onderwerpen in het programmeren van computers science:
    • Algoritmeontwerp (zoeken, sorteren, encryptie, decryptie en foutdetectie in de communicatie zijn enkele voorbeelden)
    • Programmeertalen / compiler ontwerp / optimalisatie
    • Kunstmatige intelligentie velden (patroonherkenning, spraakherkenning, natuurlijke taalverwerking, neurale netwerken)
    • Robotica
    • Wetenschappelijke programmering
    • Supercomputing
    • Computer aided design / modelleren (CAD / CAM)
    • Virtual reality
    • Computer graphics (computer graphics wordt meestal ten onrechte verward met grafisch ontwerp of grafische user interface design. Computer graphics is het gebied van het bestuderen hoe de graphics geven en te bewerken in de computer-systemen.)
  4. 4
    Overwegen om een hogere academische graad. Je zou willen een master's degree of een doctoraat na te streven.
  5. 5
    Leer de technieken en programmeertalen met betrekking tot uw programmering gebied van keuze.

Tips

  • Geen kwestie welk type van de programmering die u wilt proberen of welk niveau je wilt zijn bij, overwegen het nemen van lessen op school of uw lokale gemeenschap college. Laat je niet intimideren met termen als 'Computer Science. " Elke klasse die u kunt in krijgen zonder voorwaarden moet zich richten op het onderwijzen van de fundamenten van de programmering - maar contact op met de docent of een counselor op voorhand om ervoor te zorgen dat het is wat je zoekt, zoals klassen, zoals "Computer Literacy" kan zich meer richten op het worden vertrouwd met office applicaties en dergelijke.