Wkunl

Hoe je intonatie van je gitaar te stellen

Soms wordt je gitaar wordt niet op de melodie zelfs nadat je het tunen, wat betekent dat uw intonatie is uit. U kunt vertellen wanneer je intonatie is uit als een open snaar harmonisch op de 12e fret (licht raken snaar op de 12e fret en ruk het) en de ingedrukte noot een octaaf hoger (houd de snaar naar beneden op de 12e fret en werpt het) zijn niet hetzelfde. Gitaar intonatie tuning is het maken van de aantekeningen van elke fret van een string gelijk is aan de chromatische referentie plaatsen, of de natuurlijke toonladder temperaturen door het aanpassen snaarlengten bij de brug (brug zadels). De chromatische toonladder en natuurlijke toonladder zijn vergelijkbaar, zodat het afstemmen van de natuurlijke toonladder van de koperblazers de voorkeur. Dit maakt de twaalfde fret nota van een string theorie ongeveer een octaaf hoger dan de overeenkomstige open snaar noot toonhoogte, en de zevende fret nota octaaf toonhoogte hetzelfde als de corresponderende zevende fret harmonische toonhoogte.

Dit proces is identiek voor zowel bas en gitaar.

Stappen

Hoe je intonatie van je gitaar te stellen. Lees de tips en waarschuwingen aan de onderkant van deze pagina.
Hoe je intonatie van je gitaar te stellen. Lees de tips en waarschuwingen aan de onderkant van deze pagina.
  1. 1
    Lees de tips en waarschuwingen aan de onderkant van deze pagina. Er zijn een aantal feiten die je moet weten voordat je dit proces uit te voeren.
  2. 2
    Stem je instrument om de afstemming u van plan bent om direct te spelen. Tune alle snaren aan de tuner. Geen 5e fret of harmonische stemming hier. Voor elektrisch of akoestisch-elektrische instrumenten: Gebruik een programmeerbare elektrische tuner met stroboscoop weergave die u direct kunt aansluiten op. Een mechanische stroboscoop kan de meest nauwkeurige weergave in 2010. Gebruik de chromatische onderstaande vergelijking om de toonhoogte frequenties f n te krijgen voor deze programmeerbare tuner voor akoestische instrumenten:. Gebruik een zeer rustige (en dood) kamer met een mic-tuner. Vergeet niet, het instellen van uw instrument voor de tuning je gaat gebruiken. Als je band speelt in druppel D, Ab standaard, G modal, of een andere tuning moet u uw instrument te stemmen om de tuning die je gaat gebruiken. Standaard E daling tot D is beter dan de standaard stemming vanwege de lagere snaar spanningen Bassists:. Tijdens dit proces moet je met behulp van een pick, zelfs als je niet normaal spelen met een. De manier waarop we de snaar met onze vingers werkt erg goed als we spelen, maar het is gewoon niet juist (of niet consistent) genoeg zijn voor dit proces. Voor alle instrumenten: Stem de gehele instrument meerdere malen. Als de spanning op elke snaar verandert het kan de manier waarop je nek zit en kunnen ontstemmen uw andere snaren te veranderen. Stick met deze stap totdat elke snaar geopend is afgestemd zo dicht mogelijk bij perfect. Als je afgestemd bent, ga dan naar de volgende stap.
  3. 3
    STEL JE ACTIE. Als u een wens om uw snaar aktie verhogen of verlagen (de afstand tussen de snaren en de toets) moet je het nu doen. Dit betekent dat als de string gonst verhogen zodat het niet! Wanneer de snaar trilt of jewelste op de volgende hogere toonhoogte fret, kan de noot toonhoogte snel en tijdelijk om te schakelen waardoor intonatie tuning erg moeilijk. De twee plaatsen kan kort en tijdelijk mengen waardoor soms de noot toonhoogte een beetje scherp. De zoemende produceren soms een aantal harmonische plaatsen dat de zuiverheid van het plaatsen van de hogere toonhoogte frets kan verminderen; de tiende fret noot plaatsen kan een beetje hoger klinken. Hoe kleiner de omvang en duur van de bruisende op aangrenzende fretten hoe kleiner de offsets d moet zijn. Als u uw actie te veranderen nadat je de intonatie instelling te voltooien, kunt u al het werk dat je gaat doen ongedaan te maken. Doe je dit toch veranderen je actie op een willekeurige tekenreeks, herhaalt u stap 2. De betere kwaliteit gitaren kunnen hun snaren dichter bij de frets met minder zoemend. Hoe dichter de tekenreeks (s) aan de fretten, hoe minder de snaar strekken en spanning verhogen wanneer ingedrukt, hoe kleiner de offsets d moeten de significant (exponentieel) beter de intonatie afstemming door minder koord strekken, maar kan koord levendig soms misschien te verminderen intonatie tuning. Plaats de snaren zo dicht mogelijk bij de fretten, als sommige zoemen op naasthogere fret te horen wat de afstand. Er kan een stukje tekst zoemend toegestaan ​​met fets hoger dan twaalfde fret zijn. De duurdere gitaren kunnen hun snaren hebben dichter bij de toets en hebben dus een betere intonatie tuning. De intonatie tuning fout vanwege tekenreeks uitrekken (T2 + (T (2 yi / s)) 2) 1/2 - T, waarbij T de open snaarspanning van de i snaar en yi de afstand tussen de zijde van de i snaar en de twaalfde fret piek. Uit deze vergelijkingen kunnen vertellen dat intonatie tuning verbetert als snaarspanning T vermindert en de afstand y i tussen snaar en twaalfde fret vermindert met offsets d geminimaliseerd. Moeten y i klein mogelijk te houden voor de eerste snaar aan intonatie afstemming te bereiken. Indien de afstand tussen y i snaren en frets te groot wordt intonatie tuning onmogelijk.
  4. 4
    HOE VER UIT ARE YOU? Fret de snaar bij de 12u fret en pak het. De keuze moet worden gematigd, niet te hard, niet te zacht. Bij piekeren, speciale aandacht besteden aan fret alleen zo hard als nodig is om de string voorkomen zoemende is. Zelfs met een standaard niet-geschulpte fretboard is het mogelijk (vooral op gitaar) om de string scherpe verschillende cent buigen door piekeren te hard. In normale spelen is het over het algemeen niet een probleem, maar voor dit proces je maximale nauwkeurigheid nodig hebt. Als je speelt die string op de 12e fret, observeer je tuner. Als je scherp (te hoog) of plat zijn (te laag) uw intonaties zijn uitgeschakeld en een aanpassing zal moeten worden gemaakt.
  5. 5
    FIX IT. Als (bij het afspelen van de snaar op de 12e fret) je bent scherp (te hoog) dan is de brug te dicht bij het centrum van de string, en je moet de trillende lengte van de snaar langer maken. Fix: Beweeg de brug weg van de toets (door het draaien van de schroevendraaier van u af). FLAT: Als (bij het afspelen van de snaar op de 12e fret) je plat zijn (te laag) dan is de brug is te ver van het centrum van de string, en je moet de trillende lengte van de string korter te maken. Vergelijk de twaalfde fret nota aan de overeenkomstige twaalfde fret harmonische toonhoogte met elektronisch stemapparaat voor meter. Fix: Verplaats de brug in de richting van de toets (door het draaien van de schroevendraaier naar u toe). Dit is fatsoenlijk intonatie tuning voor notities tussen moer en twaalfde fret bereik.
  6. 6
    CHECK IT. Nadat u een brug aanpassing te maken, moet u stap 2 herhalen. Zorg dat het hele instrument is nog steeds perfect in harmonie. Zodra u stap 2 opnieuw afgesloten, opnieuw fret de 12e fret op de snaar die u zojuist maakte de aanpassing aan en controleer het op de tuner. Je moet zien dat het niet op dezelfde plaats meer. Als de 12e fret noot is niet perfect in harmonie, terwijl de open noot is perfect in harmonie, moet u stap 4 herhalen totdat het is. Stem de open snaar noot en controleer de vijfde fret notitie met een mechanische stemfluit. Als de vijfde fret notitie is nog steeds een beetje scherp (hoog), bewegen de brug (brug zadel) terug een derde van een millemetre. Spelen een aantal nummers op een snaar en de snaar lengte bij de brug dienovereenkomstig als de intonatie niet goed werkt. Als het perfect je klaar bent met die string. Stem de eerste fret noten door het aanpassen snaar spanningen, en vergelijk de tweede tot en met twaalfde fret noten van een string met de chromatische elektronisch stemapparaat plaatsen. Vergelijk noten van een string met een orgel / chromatische stemfluit link, en als het grootste deel van de hogere plaatsen te hoog zijn in verhouding tot pijp plaatsen pitchen en eerste fret noot, verlengen touwtje met ongeveer 0,2 millimeter bij de brug, of als te vlak (laag ) brug vooruit (richting toets). Herhaal dit tot de toelichting van moer tot twaalfde fret van een string nauw overeenkomt met de referenties plaatsen. Betere intonatie tuning van een string doet zich voor wanneer de twaalfde fret, zestiende en negentiende fret notities plaatsen gelijk de bijbehorende harmonische plaatsen. Fijn af door het spelen van "Mama's Pearl" (J5) gitaar lood op een string.
  7. 7
    DOEN DE REST. Herhaal het proces zoals hier geschetst voor elke snaar op het instrument tuning vaak.
  8. 8
    GENIET. Zodra u het instrument volledig opgezet, spelen een mooie dikke grote barre akkoord. Luister naar al die boventonen je hebt gemist! Nu, schop op je vervorming en merken hoe je gitaar is plots 300 keer krachtiger.

Tips

  • Dit proces moet worden uitgevoerd met nieuwe of bijna nieuwe snaren. Hoe meer je verslaan op uw snaren het minder consequent ze zullen trillen. Dit is niet een belangrijke factor als je het zetten van uw geluid in de wereld in volume versterker, maar de nauwkeurigheid van dit proces neemt de ouder je snaren zijn. Strings kunnen last hebben van metaalmoeheid, die intonatie tuning de sterke onderdelen van de string kan verminderen; veranderen om nieuwe snaren vaak.
  • Voordat afstemming kan worden gedaan, moet de gitaar blijven in harmonie na het spelen van een paar akkoorden. Controleer openen snaar tuning met een elektronische tuner na het spelen 2-4 akkoorden. Als de open snaar tuning verandert door een cent en dit is mogelijk, de stabiliteit van de tuning is niet genoeg. Het probleem kan de tremolo zijn, de tremolo kan draaien op een enkele denkbeeldige lijn. De brug gebied op akoestische gitaar kan worden vervormd en verzwakt. Plaats de koord door de opening aan de stemming tandwiel (s) slechts eenmaal een nauwsluitende rust en stabiele pasvorm door het vermijden tweede lus touw produceren buig de tekenreeks dan 90 graden wanneer het verlaten van de opening in dezelfde richting als het einde tekenreeks aan koord slip te verminderen. Dit zal de open snaar tuning verblijf in harmonie langer helpen. Wikkel de snaren netjes in een spiraalvormige spoel vorm aan de tuning versnellingen de stemming eenvoudiger. Maak de bovenkant van deze spoel duwen tegen de string deel dat gaat door de pin (tandheugel) opening naar een string slip te verminderen. Een goedkope gitaar als een Aspen elektrische gitaar kunnen ontstemmen binnen 15 seconden na het spelen en is nutteloos voor het spelen, tijd voor een betere kwaliteit gitaar over 600€ met dunnere snaren, met een hoge kwaliteit machines hoofden (tuning versnellingen), zonder tremolo; proberen top populaire merken.
  • Een andere manier van tuning intonatie om de natuurlijke toonladder is het gebruik van de zevende fret, negende en twaalfde fret fret harmonische plaatsen als de fret afstand op de gitaarhals is nauwkeurig chromatisch. Voor elke snaar vooral afstemmen op de zevende fret notitie naar de bijbehorende zevende fret harmonische toonhoogte mee door het aanpassen van de lengte van de string op de brug. Ook afstemmen van de twaalfde fret notitie naar de bijbehorende twaalfde fret harmonische toonhoogte noot voor elke snaar door het aanpassen van de lengte van de string op de brug. De negentiende fret harmonische toonhoogte is dezelfde als de zevende fret harmonische toonhoogte. Maak de negentiende fret mee hetzelfde als de negentiende fret harmonische toonhoogte door het aanpassen tekenreekslengte bij de brug naar afstemming op de natuurlijke toonladder en de chromatische toonladder te verbeteren. De intonatie is fatsoenlijk bij de zevende en negentiende fret aantekeningen nauw gelijken bijbehorende harmonische plaatsen. Moet wat fine tuning doen met behulp van tunes als referentie staanplaatsen op een of twee snaren, de lengte van de string kan worden ingekort een beetje terug in deze stap. Tenslotte tune op het gehoor en het spelen met een juistheid, test de intonatie door te spelen en tokkelen sommige nummers als "My Little Baby", "Darling Dear", "Ill Be There", en "bloemblaadjes" (J5) met drop tot D tuning en alleen met behulp van slechts een snaar of akkoorden die ver uit elkaar op toets, naast betalen een lied met slechts twee aangrenzende snaren, en controleer vervolgens de string tuning met een chromatische elektronisch stemapparaat. Volgende fine tunen van de open snaar spanningen met harmonischen tuning. Dit lijkt de beste tuning. Kan vervolgens nauw enkele klassieke muziek van koperblazers en viool instrumenten te spelen met gitaar. Koperblazers zoals trompetten en hoorns gebruik maken van de natuurlijke harmonischen van de natuurlijke toonladder, en als je wilt om muziek te componeren met koperblazers, kan dit het beste intonatie tuning zijn. De dunste stevige snaren hebben de kleinste compensaties d en dus de beste intonatie afstemming op zowel de natuurlijke en chromatische toonladders. Natuurlijke toonladder: A = f o, A # = f o 25/24, B = f o 9/8, C = f o 6/5, C # = f o 5/4, D = f o 4/3, D # = f o 45/32, E = f o 3/2, F = f o 25/16, F # = f o 5/3, G = fo 9/6, # G = f o 15/8. Beste voor klassieke muziek met behulp van koperblazers; proberen "Thunderbirds Zon Probe" door Barry Gray.
  • De snaarlengten kan worden verhoogd met ten minste -0,5 voor de eerste (E) string naar eventueel 4 millimeter = d van het dubbele van de afstand tussen de moer rand en twaalfde fret centrum (schaal lengte gelijk aan 0,65 meter = s) om te compenseren voor strijkkwartet stretching na boven stap. De totale lengte van de string is de schaal lengte plus schadevergoeding d per string. Probeer d = 0,0001-,0025,,0001-,0025,,0005-0,004, 0,0005-,003,,0005-0,0035 en 0,0006-,004 meter ongeveer voor s = 0,65 meter en Kratt C naar C stemfluit voor een nauwere afstemming van de moer naar de zesde fret bereik. De Kratt chromatische C naar C pijp set produceerde de kleinste offsets d, kan een van de beste voor tuning; haar toonhoogte nauwkeurigheid en zuiverder tonen maakt intonatie tuning nauwkeuriger en gemakkelijker; geen goedkope tuners zijn buurt komen van haar chromatische juistheid en toonhoogte zuiverheid. Als compensatie offsets d zijn meer dan 8 millimeter, kan de moer worden gebroken of ontwricht, tijd voor een nieuwe, hardere en betere kwaliteit moer. Spaanse gitaar met nylon snaren vereist minder schadevergoeding dan hierboven, dit toont aan dat de kwaliteit en nauwkeurigheid van de fretboard fret afstand, het soort touw, moer locatie beïnvloedt hoeveelheid compensaties d en dus heeft een betere intonatie tuning. De twaalfde fret noot wordt meer beïnvloed door veranderingen in string lengte dan de derde fret noot, en dus hoe kleiner de compensatie bij de brug het beter afstemmen. Deze vergoeding aan de brug afhankelijk van de dikte van de draad, het materiaal (s) van het touw of type gitaar, fret afstand van de gitaar merk en moet worden geminimaliseerd. Bijvoorbeeld een Spaanse gitaar kan worden gestemd op deze manier, terwijl nog steeds een goede grote bar akkoord tuning. Wanneer de compensatie offsets zijn vergelijkbaar voor elke snaar, de grote bar akkoorden meer klinken in harmonie. Eerst de snaren moet dicht worden gebracht mogelijk bij de frets op de brug en de moer te minimaliseren koord uitrekken, maar zonder het toelaat de snaar aan het trillen of buzz tegen de volgende fret. Ten tweede moet de noot toonhoogte of frequentie stabiliteit van de gitaar adequaat of hoog zijn, vooral bereikt door een sterke en stabiele brug en string ophanging. Beste intonatie tuning: tunen van de twaalfde fret noot toonhoogte aan zijn overeenkomstige twaalfde fret harmonische toonhoogte op het gehoor, naast dan afstemmen op de zevende fret notitie naar de zevende fret harmonische toonhoogte van een snaar, zestiende fret notitie naar zestiende fret harmonische toonhoogte en vervolgens afstemmen van de negentiende fret mee dichter bij de corresponderende negentiende fret harmonische toonhoogte. Volgende tune de zestiende en negentiende fret aantekeningen dichter bij hun bijbehorende harmonische plaatsen. Dit is ten opzichte van de moer rand. U kunt het elektronisch stemapparaat gebruiken voor dit omdat de verwijzing plaatsen zijn de harmonische plaatsen in deze zaak. Fine-tunen van het gebruik van uw stem als een chromatische stemfluit, spelen een paar nummers en als het sneller plaatsen op een koord zijn een beetje te scherp, verlengen snaarlengte iets bij de brug. Zingen de melodie tijdens het spelen van de begeleiding merkt op tuning controleren. Dit vereist enige precisie aanpassingen zodat de praktijk spelen op een snaar en afstemming op hetzelfde moment. De intonatie is enigszins dicht bij in harmonie bij het twaalfde opmerking is een beetje scherper ten opzichte van de overeenkomstige twaalfde fret harmonische toonhoogte, zestiende fret noot is een beetje scherper ten opzichte van de overeenkomstige zestiende fret harmonische toonhoogte en negentiende fret notitie is een beetje scherp relatieve om de bijbehorende negentiende fret harmonische toonhoogte met elke snaar. Deze versie kan een beetje beter werken als compensatie afstand bij de brug is te groot, dus er kan niemand ideale intonatie tuning methode. Een fret piek kan worden afgevlakt. De intonatie tuning kan zijn wanneer het plaatsen van de eerste fret op de zevende fret noten zijn af te stemmen op een chromatische elektronisch stemapparaat verwijzing plaatsen. Om dit te doen voor een snaar, tunen van de eerste fret noot door het aanpassen van de snaarspanning met de versnelling machine, gebruik dan de elektronische stemfluit en vervolgens chromatische tuner meter om de noot plaatsen van de eerste controle fret op de zevende fret van deze string; als u vindt de vierde tot en met zesde fret notities te scherp, te verplaatsen van de brug stuk of zadel terug (weg van fretboard) ongeveer een 1/2 millimeter, en herhaal deze stappen indien nodig voor deze string, dan is het hetzelfde voor de andere snaren. Overcompensatie te vermijden of een brug te ver naar achteren verplaatst, kan de twaalfde en negentiende fret noten van elke snaar een beetje scherp, omdat het wordt niet vaak gebruikt. Een Peterson chromatische stemapparaat met een nauwkeurigheid van 0,01 cent kan een behoorlijke stemapparaat misschien. In de laatste stap, tunen alle A notes en octaven van A met de A440 stemvork die tussen de moer en de vijfde fret door het aanpassen van de string spanningen. Vervolgens met behulp van deze snaren te stemmen de vijfde open snaar D noot en tweede open snaar B mee door het aanpassen snaar spanningen en op het gehoor. Van open snaar toonhoogte twaalfde fret notitie is u = 1200 cent = (12 halve tonen) (100 cent / halve toon), en bij de twaalfde fret noot wordt ingedrukt verandert de toonhoogte door c = 4 cent, dan is de beste compensatie is d = (c / u) s = 2,2 mm of iets minder voor vierde snaar, dit is dichterbij. Totale lengte tekenreeks s + d, en hoe kleiner de d, hoe beter de intonatie tuning. Variabele s is schaal lengte die de afstand tussen de moer rand en twaalfde fret centrum vermenigvuldigd met 2. Dan om af te stemmen de string spanningen geen gebruik van een elektronisch stemapparaat; praktijk snaarspanning tuning op het gehoor. Dit kan het best zijn. Als dit niet werkt, probeer dan een betere inter snaren open snaar tuning binnen de zes fret bereik dat u hiervoor gebruikt. Als dit niet werkt, kan de snaarspanning tuning af zijn, dat is afgestemd met een lage elektronisch stemapparaat met verwijzing plaatsen ook af.
  • Veel dingen kunnen bijdragen aan slechte intonatie, zoals een hoge actie en / of versleten frets, onjuist indienen van fret te plat, onjuiste chromatische fret locaties. Zelfs als de fret heeft gedragen vlakker en de rand is af bewogen met 0,1 millimeter als gevolg van slijtage of verkeerde indiening kan ontstemmen fret. De andere frets zullen gelijkaardige worden en dit zal intonatie tuning onmogelijk maken. Druk snaar op frets en controleren met een vergrootglas; snaar moet worden op piek (midden) van de fret. Je zal een fret bestand moeten ronden de toppen van de frets, en als je dit niet kunt doen moet je een nieuwe en betere kwaliteit gitaar te kopen. De verhouding van de afstanden van twee opeenvolgende fretten (grenzend afstand fret) is 2 1/12 = 1,059463094 meter / meter en sommige fabrikanten eventueel gebruik maken van een iets ander nummer voor schadevergoeding.
  • De kracht die u gebruikt om duw de snaar op de 12e fret kan de toonhoogte te veranderen, dus zorg ervoor om de noot te spelen als je normaal zou doen. Druk snaar direct achter fret met net genoeg druk, zonder buigen touwtje tussen de frets.
  • Controleer de noot toonhoogte stabiliteit met een meter tuner, en als de meter naald dips (links naar rechts) meer dan eens, de noot toonhoogte stabiliteit is slecht en je hebt ook een manier om het op te lossen. Breng de snaren zo dicht mogelijk bij de fret board bij de brug en langzaam op de moer. De snaren mogen geen buzz of trillen bij de vijfde fret op de volgende hogere fret. Een string zoemende kan op frets hoger dan de twaalfde fret worden toegestaan. Gebruik een hoge kwaliteit chromatische elektronisch stemapparaat. Stem de open snaar noot en eerste fret noot door het aanpassen van snaarspanning. Controleer of de notities te vergelijken van de derde fret van de negentiende fret noten van een string met de tuner verwijzing plaatsen. Wanneer deze noten zijn een beetje scherp ten opzichte van de open snaar en eerste fret noten, verlengen (met ongeveer 0,5 millimeter) de snaar bij de brug. Als deze hogere toonhoogte frets zijn een beetje plat verkorten van de lengte van de string in plaats daarvan. Herhaal deze laatste stap tot het merendeel van de fret noot plaatsen gelijk de tuner verwijzing plaatsen. Fijnafstemming (string lengte) op het gehoor door het spelen van een aantal nummers en stem als lood. Herhaal dit voor de andere snaren. Gitaar intonatie kan niet zo gemakkelijk als de menselijke stem aan te passen aan veranderingen in de plaatsen, dit kan de dichtstbijzijnde men kan krijgen om intonatie tuning. De stem moet chromatisch de gitaar te leiden; zanger mag niet volgen gitaar plaatsen. Je moet leren hoe het zingen en gitaar spelen op hetzelfde moment. Dit maakt tuning akkoorden makkelijker en om de band te leiden. Tenminste leren zingen in de geest met gitaar spelen om het akkoord stemmingen te testen. Dit is niet goed ofwel werken; gebruik je oor en liedjes als verwijzingen plaatsen.
  • Maak de lengte van de eerste groep gelijk aan de lengteschaal s bij de brug. De lengteschaal s is de afstand tussen de rand en de moer twaalfde fret centrum (piek) vermenigvuldigd met twee. Stem de tweede fret noot door het aanpassen van de snaarspanning bij tuning versnelling en met behulp van de hoogwaardige elektronische chromatische tuner als de referentie toonhoogte. Controleer de vijfde, zevende, negen fret, twaalfde, veertiende en zestiende noot plaatsen bij de verwijzing plaatsen van het elektronisch stemapparaat. De hogere plaatsen zal een beetje scherp (hoog) met 1 à 2 cent dan plaatsen tuner en de tweede fret noot toonhoogte. Als dat zo is verhoging van de lengte van de string op de brug. Herhaal deze stappen tot deze fret aantekeningen gelijk aan plaatsen tuner. De twaalfde fret noot zal nu een beetje plat ten opzichte van de overeenkomstige twaalfde zijn fret harmonische toonhoogte zodat de negende fret noot zal niet een beetje scherp. Herhaal de stappen voor de andere vijf snaren. De hogere plaatsen van de string zijn gevoelig voor snaar toonhoogte te openen, dus je bent beter van het tunen van de twaalfde fret noot toonhoogte aan zijn overeenkomstige twaalfde fret harmonische toonhoogte. De zevende fret harmomic toonhoogte en open snaar toonhoogte nauw overeenkomt met de chromatische toonladder staanplaatsen musical, en de negentiende fret harmonische toonhoogte is dezelfde als de zevende fret harmonische toonhoogte, toen de zevende en twaalfde fret noot plaatsen zijn een beetje (1 tot 1,5 cent ) scherp ten opzichte van hun overeenkomstige harmonische plaatsen van een string, de intonatie tuning van een string is dicht. Akoestische gitaar tuning upgrade: intonatie tuning van een snaar ligt dicht bij de twaalf fret en negentiende fret notities plaatsen liggen dicht bij hun bijbehorende harmonische plaatsen; zie demonstratie video Ill-Be-There.wmv hieronder. Volgende fine tunen van de lengte van de snaar op het gehoor en liederen van adjustung tekenreekslengte bij de brug dienovereenkomstig. Gebruik een chromatische stemapparaat op de open snaar spanningen af ​​te stemmen en gebruik vervolgens harmonischen tuning voor fine tuning van de snaar spanningen.
  • De aanpassing is vaak erg klein (0,5 tot 6 mm voor schaal lengte s = 0,65 meter), dus wees voorzichtig totdat je onder de knie hebt.
  • De vergelijking voor het plaatsen van de chromatische toonladder is: f = n d e o 2 (n/12), waarbij de variabele o octaaf nummers veelvouden van twee: 1/4, 1/2, 1, 2, 4. Variabele f o = 440,00 hertz is de referentie toonhoogte voor A440 noot, en n het nootnummer gehele getallen 0 tot en met 11. Met behulp van de bovenstaande nummers, de afstand tussen de moer rand en eerste fret centrum is s ÷ 17.81715392 m. / M.. Snaarinstrument intonatie tuning lemma: als de fret afstand op de gitaarhals zijn chromatische, touwtje dikte is minimaal, afstand tussen de snaren en toets frets zijn minimaal, de compensatie offsets d zijn minimaal en de noot toonhoogte stabiliteit is bijna ideaal, dan en alleen dan de intonatie tuning van dunne draad is nauwkeuriger. Gebruik de standaard toonhoogte namen voor voice voor het controleren van intonatie tuning van de string op het gehoor. Pitch namen voor vierde snaar: Do = D, Re = E, Mi = F #, Fa = G, dus = A, La = B, Si = C #, Do = D. Zie orgel link om te horen en te onthouden plaatsen.
  • Het merk / spoorbreedte / spanning / massa van de materialen / string dikte / fretboard kwaliteit voor tuning zaken! Dit proces is niet een eenmalige zaak. Het is grotendeels afhankelijk van het merk van uw snaren, het product lijn van snaren van die fabrikant, de graadmeter van de snaren, de spanning van de snaren, gewikkeld om de kern grootte en (vooral) de tuning zet je de snaren inch Dus, pak je snaren eerst uit en het opzetten van je gitaar of bas op een specifieke tuning. Als je merken, stemmingen, meters schakelen, enz. controleer je intonaties! Je zou kunnen hebben om een ​​paar (wellicht alle) van uw snaren tweaken. Probeer het gebruik van medium gauge (0.0013, 0.017, 0.026, 0.036, 0.046, 0.056 inch) zuiver nikkel met ronde kern met de hand gewonden snaren, nikkel is elastischer dan staal en heeft een betere intonatie tuning vooral voor de derde en vierde strijkers. Probeer Ernie Ball Super Slinky snaren met thinner derde snaar voor superieure derde snaar intonatie. Nylon (nylon vezels) touwtje heeft een hoge elasticiteit te massaverhouding, minder stijfheid, meer uniforme stijfheid en dus heeft de beste intonatie van de vier materialen; gebruik altijd super lichte gauge nylon snaren voor Spaanse gitaar en gitaar korte schaal bas. Vervang de derde snaar dikke nylon string met een dunnere tweede nylon snarige taal. Snaren met een lichtere wond vereisen minder spanning en dus betere intonatie tuning, hoe dunner de draad en hoe groter de snaarspanning, hoe beter de intonatie tuning. Fret tuning kan verschillend zijn voor elk merk van de gitaar zijn, probeer dan met behulp van de merken en modellen van de beroemde kunstenaar werden gebruikt. De toets en gitaar kwaliteit maakt een groot verschil voor de intonatie tuning; gebruik maken van de merken en modellen van de beroemde kunstenaars werden gebruikt; besteden ten minste ongeveer 375€ voor eenvoudige ontwerpen of 675€ of meer voor complexe ontwerpen in 2010 voor een betere fretboard actie. U moet ongeveer zes verschil deuntjes spelen om te testen of 750€ nieuw model gitaar in de winkel alvorens het te kopen gewoon om zeker te zijn kun je die aantekeningen bereiken.
  • Als u probeert alle bovenstaande stappen en volg alle tips en hebben nog steeds slechte intonatie, dan zal je waarschijnlijk moeten de string zelf te veranderen. Maar dit alleen doen als u absoluut zeker bent, want het is een risico. Als je de snaar te veranderen en u hebt nog slechte intonatie, dan heb je een string verspild.
  • Strek je snaren voordat u begint met afstemmen op wikkelingen scherpen op tuning machine versnellingen, als je niet de string zal plat op zijn eigen vallen. Trek touwtje hard als je kunt zonder het te breken, herhalen tot de open snaar toonhoogte niet meer afneemt.
  • Hoe groter de snaarspanning bij de tuning peg, en hoe kleiner de string diameter, hoe kleiner de offsets d moeten, hoe beter de intonatie tuning zijn, proberen te verhogen tot A # tuning (een halve toon hoger) F, A #, D #, G #, C, F voor normaalspoor snaar dikte of standaard A tuning E, A, D, G, B, E voor dikkere snaren dikte en verminderen de offsets d.
  • Als de gitaar heeft een drijvende brug (alleen gehouden worden in plaats snaar krachten) het kan zijn verplaatst, het zal moeten worden verplaatst naar de juiste positie. Verplaats eerst de brug zadels, zodat deze zijn van nut rand zijn twee keer de afstand (schaal lengte) tussen de moer rand en twaalfde fret center; brug randen op de schaal lengte van noten rand. Het dubbele van de afstand tussen de moer rand en twaalfde fret centrum (piek) is de schaal. Meet de afstand tussen de moer rand en twaalfde fret centrum met een naai meetlint of metalen meetlint, markeren de locatie op de meter tape met een potlood lijn, en gebruik deze om te verhuizen bruggen ten opzichte twaalfde fret centrum. Plaats beginnen rand over twaalfde fret centrum en zien of brug rand is op dit merkteken op het meten van band, en zo niet de brug verplaatsen door stelschroef als schroef aanwezig is. Controleer met een vergrootglas, dit is van cruciaal belang. Maak dan de string over 0,2 tot 0,5 millimeter korter bij de brug, omdat de afstand tussen de moer aan eerste fret kan niet exact overeen met de schaal lengte s als met de Aspen gitaar. Stem de A notes en octaven van A van de vijfde, de zesde en de eerste snaren met behulp van de A440 stemvork die tussen de moer en de vijfde fret door het aanpassen van de string spanningen. De fret afstand op de gitaarhals lijkt te zijn chromatische dus deze stap is voor de initiële intonatie afstemmen wanneer er een drijvende brug. Fine-tunen van de open D (vierde snaar) snaar door het afstemmen van de harmonische toonhoogte over de vijfde fret van de vierde snaar aan de D noot van de vijfde fret op de vijfde snaar, en niet met een commercieel elektronisch stemapparaat. Op dit punt tuning is goed voor notities van moer naar de vijfde fret. Maak de string lengte iets korter (ongeveer 1 millimeter) dan mensuur s om te beginnen, omdat de afstand tussen de moer rand en eerste fret centrum kan worden uitgeschakeld in verhouding tot de schaal lengte s. Na deze, tunen van de tweede fret noot door het aanpassen van de snaarspanning met een Kratt C naar C stemfluit ter referentie staanplaatsen en elektronische tuner meter naar een string mee te brengen naar buissteek pitchen. Vergelijk de vijfde, zevende en negende fret noten van deze string naar de corresponderende stemfluit plaatsen op het gehoor. Als deze drie plaatsen van deze string zijn een beetje plat (laag) ten opzichte van overeenkomstige stemfluit plaatsen en deze tweede fret mee, verkorten de snaar van ongeveer 0,2 millimeter bij de brug. Als de zevende fret notitie is een beetje scherp, verlengen de string in plaats daarvan. Retune de tweede fret noot toonhoogte door het aanpassen van snaarspanning en deze stap sectie herhalen als nodig is. Druk zacht op de eerste fret en vergelijk de dertiende fret notitie naar de bijbehorende dertiende fret harmonische toonhoogte en als de dertiende fret notitie is een beetje plat maken de string korter bij de brug, touwtje stretching en grote verandering in toonhoogte vanwege het uitrekken begint op de eerste fret. De twaalfde fret noot toonhoogte zal een beetje scherp ten opzichte van de overeenkomstige twaalfde zijn fret harmonische toonhoogte; beste lijkt; proberen te spelen "Ik zal Find A Way", "The Love You Save" (J5), 'Dreamgirls' Perfect World " (Dreamgirls soundtrack 20, Rainbow Records) melodieën op de vierde snaar van de moer naar de tiende fret. Fijnafstemming indien nodig door aanpassing tekenreekslengte op brug met lied plaatsen als referentie plaatsen. Na open snaar tuning (aanpassing snaar spanningen), controleer dan de zevende fret noot plaatsen met een stemfluit op het gehoor, de meeste van hen moeten scherp zijn in dit stadium. Zorg ervoor dat het zesde, derde en eerste snaren hebben octaven die daadwerkelijke octaven in de vijf fret bereik je speelt in, dit is de belangrijkste tuning. Aangezien verschillende fretboards nay anders zijn, kan intonatie tuning alleen worden gedaan met behulp van hoge kwaliteit programmeerbare stroboscoop tuners en afstemmen met het spelen van (ervaring). Beter nog: gebruik uw eigen stem en een deel van een lied als een chromatische stemfluit voor fijnafstemming. Gebruik de laagste noot fret voor key note. Herhaal nummer met stem en string, en goed te luisteren naar kleine verschillen. Als de hoogste noot van dit nummer deel is een beetje scherp, de lengte van de string of schadevergoeding dient te worden verhoogd met ongeveer 0,5 millimeter bij brug voor deze string. Stem de open snaar en controleer de vijfde fret notitie met een mechanische stemfluit, de vijfde fret noot kan op dit punt een beetje scherp zijn in vergelijking met pijp pitchen. Spelen een paar nummers op deze twee snaren, de intonatie tuning moet een scherp zijn tussen de tweede en de zevende fret op dit punt. Vervolgens spelen een paar nummers op een snaar van moer tot twaalfde fret, moet de brug per string terug bewegen -2 (voor nylon eerste snaar) tot ongeveer 6 millimeter = d (voor stalen zesde snaar en schaal lengte s = 0,65 meter) aan koord verlengen. Controleer intonatie van de string met stem en zang als stemfluit, als het sneller plaatsen op een koord zijn een beetje scherp, verlengen de snaar lichtjes bij de brug. Dit is alles wat nodig kan zijn voor de noten van de moer naar de achtste fret. Gebruik geen elektronische tuner voor open snaar tuning in dit stadium. Als dit niet werkt, de moer kan worden beschadigd, verpletterd, versleten of ontwricht.

Waarschuwingen

  • Soms dunne snaren kunnen breken met weinig inspanning een trekkracht te strak dus kijk uit! Misschien wilt u een hogere toonhoogte afstemmen van andere dan de standaard tuning open snaren te voorkomen.
  • Het opzetten van je instrument aan een specifieke tuning. Het is niet van plan om u te helpen om uw gitaar in E norm (EA (A440)-DGBE) als je speelt in druppel C (CGCFAD) de hele tijd!

Dingen die je nodig hebt

  • Nieuwe snaren; gebruik normaalspoor handopwindbaar strijkers (bijv. zachte elastische zuiver nikkel (dure DR), ronde kern, compressie wond) of thinner.
  • Een 4-6 nummers en de bijbehorende begeleiding weer voor spraak als stemfluit voor de belangrijkste bron van referentie-plaatsen en lood. Gebruik nummers die een breed scala noot hebben, bij voorkeur vijf of meer noten.
  • Een hoge kwaliteit mechanische chromatische stemfluit voor gitaar met A440 norm voor vergelijking van fret plaatsen. W. Kratt "The Master Key" C naar C chromatische stemfluit set heeft zuiverder toonhoogte tonen in 2010.
  • Een A440 stemvork afgestemd op 440.0 hertz spoed naar gangbare referentie toonhoogte.
  • Programmeerbare tuner met een mechanische stroboscoop display en elektronische stemfluit met 0,01 cent accuraat met zuiverder referentie toonhoogte tonen (een must als je het kunt veroorloven) voor tuning experimentaion en studie. Zijn mechanische stroboscoop kan zijn zuiverder dan elektronisch gegenereerde referrence plaatsen.
  • Kleine inbussleutel (instrument afhankelijke, kan komen met gitaar)
  • Phillips en platte schroevendraaiers (instrument afhankelijk)