Wkunl

Hoe je Google SketchUp gebruiken

Google Sketchup is een geweldig product. Als je wilt weten hoe het te gebruiken, hier is een stap voor stap handleiding over het gebruik van deze software.

Stappen

Hoe je Google SketchUp gebruiken. Begin met het downloaden van een gratis exemplaar van de software.
Hoe je Google SketchUp gebruiken. Begin met het downloaden van een gratis exemplaar van de software.
  1. 1
    Begin met het downloaden van een gratis exemplaar van de software. Het is beschikbaar vanaf http://sketchup.google.com/download.html. Als het eenmaal is gedownload, opent u het. EXE-bestand
  2. 2
    Volg de instructies. Afhankelijk van uw type computer, kunnen deze instructies voor de installatie varieert dus lees de voet.
  3. 3
    Open het programma. Je zult zien dat er een set van drie assen onmiddellijk voorzien, zodat je het 3D-gevoel in het begin. Neem een ​​kijkje op de beschikbare instrumenten. Er is een gereedschap Lijn, een cirkel tool en een Veelhoek. Elk van deze biedt u een scala aan mogelijkheden om de gewenste vormen te maken.
  4. 4
    Maak kennis met een paar basisprincipes om u te helpen navigeren op het programma:
    • Het eerste wat je moet weten over Google SketchUp is dat het beschikt over 10 eenvoudige tools die zijn allemaal nuttig voor het maken van een model. De eerste groep van tools zijn de baan, pan en zoom gereedschappen. Deze worden gebruikt voor u om te bewegen en krijgen verschillende weergaven van het onderwerp en worden kort in dit overzichtsartikel toegelicht.
    • Om het hele beeldscherm bewegen, druk op het midden muisknop in en houdt u de Shift-toets op uw toetsenbord.
    • Te verwijderen, klikt u op de pijl-knop op de werkbalk, als er iets is geselecteerd om te verwijderen wordt blauw. Druk op de delete toets van je toetsenbord.
    • Om iets te bewaren, klik op "bestand" (in de linkerbovenhoek) en klik op "Opslaan als". Kies waar u het bestand wilt opslaan. Typ de naam van het bestand en klik op Opslaan. Het bestand wordt opgeslagen als een. SKP-bestand
  5. 5
    Teken een paar lijnen. De line tool is standaard geselecteerd wanneer u eerst SketchUp openen. Uiteraard, dit is voor het tekenen van lijnen. Probeer het eens om te zien wat je kunt maken en alleen maar om een ​​gevoel voor de lijnen te krijgen, maar zich bewust zijn dat ze eendimensionale zodat u niet in staat zijn om te breken met bijlen, enz.
    • Zie Hoe u precies te zijn bij het gebruik van sketchup.
  6. 6
    Teken enkele vormen. Voorbij de lijnen, kunt u tekent twee dimensionale vormen met behulp van de gereedschappen voor vormen. Teken enkele rechthoeken, cirkels en polygonen gewoon om ze uit te proberen. Het enige wat u hoeft te doen is te klikken op de bijbehorende gereedschap.
    • Gezien het feit dat je werkt met een 3D-programma, zult u merken dat de 2D-figuur is horizontaal. Als er een onderliggende oppervlak wordt de 2D vorm worden vastgeklikt aan.
    • Zie Hoe kan ik een bol in SketchUp te maken, Hoe maak je een halve bol in SketchUp en Hoe een kubus op sketchup te maken.
  7. 7
    Verplaatsen naar het creëren van driedimensionale objecten. De manier waarop u dit doet is door het "duwen" of "trekken" een 2D vorm in een 3D vorm. Gebruik de Push / Pull gereedschap over de 2D-vormen die je hebt gemaakt en beginnen te zien wat er gebeurt.
    • Selecteer de Push / Pull tool:
    • Druk op de muisknop op de gewenste vorm te duwen of te trekken in driedimensionale vorm.
    • Klik dan duwen of trekken de vorm zoals gewenst. Klik nogmaals.
    • Vergroten het object zoveel wilde. Voeg meer structuur.
    • Speel met het toevoegen van gaten, ramen of andere elementen door het uitsnijden van vormen binnen de 3D-vorm.
  8. 8
    Leren gebruiken panning en een baan. De noodzaak om de gemaakte objecten te zien vanuit verschillende perspectieven is een belangrijk onderdeel van een 3D-programma en SketchUp kunt voor dit. De pan gereedschap kunt u de tekening naar links of rechts bewegen en omhoog of omlaag. Ook kunt u een combinatie van deze acties te doen. De baan tool kunt u baan rond het object dat u hebt gemaakt. Deze veranderende perspectief kan laten u het gehele object vanuit elke hoek zien.
    • Gebruik de middelste scroll knop van je muis om baan rond uw afbeelding. U kunt ook de baan door te klikken op de 'Orbit' knop op de bovenste werkbalk (het heeft twee rode pijlen op het).
  9. 9
    Bewegen en draaien objecten. Dit is vanzelfsprekend, maar is duidelijk nuttig als het laat u de positie van alle objecten die je hebt gemaakt te veranderen. Heb een keer te proberen met behulp van de Move en roteren gereedschappen om te zien als je de objecten kunt verplaatsen naar een andere positie.
    • zie Hoe het gereedschap Roteren in SketchUp en Hoe kan ik een object met behulp van SketchUp voor meer details flip gebruiken.
  10. 10
    Kleur of verf het object. Wanneer een vorm is afgerond zal blijken een andere kleur, meestal een grijs-blauw. Vormen moeten om kleur ze inch Met behulp van de verf gereedschap worden afgerond, kunnen de objecten worden geschilderd in effen kleuren of texturen. Met de texturen, zal SketchUp de texturen af ​​te stemmen op de oppervlakken voor u, waardoor het een leuke en nuttige ervaring.
    • Om kleur toe te voegen, klikt u op de verfemmer. Kies een van de categorieën, zoals Ground Cover of Benoemde-Colours. Kies een kleur / textuur en klik vervolgens op het gebied van de vorm die u wilt arceren inch
    • Om vensters te maken, ga dan naar Translucent.
    • Gebruik de gum ongewenste randen weg te nemen.
    • Zie Hoe kan ik aangepaste texturen voegen aan sketchup voor meer details.
  11. 11
    Leer de zoomen vermogen. Deze tool laat u in-en uitzoomen op de vormen die u maakt. Gebruik het gereedschap Zoomen om meer details te zien. Als je een muiswiel, zult u ontdekken dat het scrollen op een manier zal inzoomen en scrollen de andere zullen uit te zoomen.
  12. 12
    Bekijk ook de vooraf gemaakte modellen in sketchup. Er zijn tientallen van deze voor u beschikbaar en als er een aan uw behoeften, zal het je te stoppen van het hebben om het opnieuw uit te vinden. De 3D-warehouse biedt objecten op het gebied van architectuur, landschap, bouw, mensen, een speeltuin en transport. Het is een goed idee om te kijken via de component library om te zien of het heeft objecten die u wilt om te spelen met.
  13. 13
    Leer om de bouw gidsen gebruiken. SketchUp kunt u de bouw gidsen overal te positioneren binnen een tekening. Daar kunnen ze worden gebruikt om het object te lijnen. Dit zijn de stippellijnen en ze het gemakkelijker maken om line-up objecten.
  14. 14
    Meer informatie over de meer geavanceerde tools op sketchup als je eenmaal vertrouwd bent met de standaard tools hierboven geschetste bent. De meer geavanceerde tools in Google SketchUp zijn de resizing hulpmiddel, het uniform hulpmiddel, de curve gereedschap, de follow me tool, de tekst tool, de hoek gereedschap, en het meetlint tool.
    • De resizing tool: Deze wordt gebruikt door een object te selecteren, en de kleine vakjes te slepen op de hoeken en zijden om het even welke grootte je wilt, inclusief breed, lang, kort of squat maken.
    • De follow-me tool: Hiermee kunt u een object bewegen langs een opgegeven pad, waardoor een nieuw object maken. Voor meer informatie, zie de artikelen in de Follow-me categorie gereedschap.
    • De uniforme tool: Als geklikt op een gezicht, weer een gezicht te maken net als degene die u klikt. U kunt het gezicht kleiner of groter te maken, afhankelijk van hoe ver u de cursor sleept.
    • De curve tool: Dit wordt gebruikt net als de line tool, behalve als je een lijn maken en sleep het naar de kant, zal het een gebogen lijn te creëren.
    • De tekst gereedschap: Dit zal u toelaten om tekst toe te voegen aan uw model door het op een gezicht. De hoek tool zal u toelaten om een ​​object te roteren door te klikken op een gezicht en draaibare je cursor.
    • Het meetlint tool: Deze kan worden gebruikt om een object te meten, en ook zelfs secties maken door in de meting vak aan de onderkant rechterkant van uw scherm te typen.
  15. 15
    Probeer iets aan het bouwen in sketchup. Google heeft veel tutorials om u te helpen gebouwen creëren, structuren en meer; hier zijn slechts enkele voorbeelden om uit te proberen:

Tips

  • U kunt foto's importeren uit Google Earth en trek op hen. Zie Hoe het opzetten van een foto in sketchup foto wedstrijd voor een aantal foto-hulp en Hoe maak je een google earth gebouw in SketchUp te maken voor een Google Earth SketchUp tutorial.
  • Er is een gezicht tool die een eenvoudige gezicht (kant of het vlak van de vorm) zal creëren. Gebruik de line tool in beschadigde gezichten te vullen.

Waarschuwingen

  • Soms is het verwijderen van een regel van uw 3D-model kan een hele gezicht te wissen, raak niet in paniek, en klikt u op 'Bewerken - ongedaan te maken of te houden CTRL-toets en tik Z ".
  • Soms als je een object te maken, het ziet er in verhouding van de voor-of zijkant, maar als je een baan om het heel vertekend wordt.

Dingen die je nodig hebt

  • Computer
  • SketchUp
  • 3-knops muis (met midden scroll-knop) is het beste voor een baan
  • Internetfaciliteiten (SketchUp downloaden)