Wkunl

Hoe maak je een rumble robot hacken

Hier ziet u hoe een Rumble Robot hacken met een Arduino microcontroller zodat wanneer het detecteert een obstakel, zal deze automatisch om en koppen in een andere richting. U kunt de code die u wordt verstrekt, of schrijf uw eigen en zie hoe uw zwervende rumblebot reageert. Als je niet gewend bent om te sleutelen aan robots, het is een ambitieus project, maar deze stappen (samen met de video's) zal u door het.

Stappen

Hoe maak je een rumble robot hacken. Doe wat batterijen in de robot om te zien of het werkt.
Hoe maak je een rumble robot hacken. Doe wat batterijen in de robot om te zien of het werkt.
  1. 1
    Doe wat batterijen in de robot om te zien of het werkt. Typisch, ze nemen vier AA-batterijen.
  2. Aan de achterzijde zijn een aantal schakelaars. Er is "off / on" en ook "a / b" om te bepalen welk team de robot is op. Druk op de "on"-schakelaar. Als het bot werkt, moet het zeggen zijn naam. Plaats het deksel en de batterijen aan de kant voor nu.
2
Neem het hoofd van de robot. Op de "nek" van de robot (tussen het hoofd en het lichaam) is er een kleine schroef die uit kan worden genomen met een kleine kruiskop. Zet de schroef opzij. Er is een kleine lip aan de voorkant van het hoofd, dat is een beetje lastig, maar moet los komen na een beetje licht draaien en draaien.
3
Koppel de kabel los van het moederbord dat het hoofd verbindt met het lichaam. Met behulp van een kleine, wrikken de lipjes houden van het bord naar beneden, en knallen het bestuur uit. U moet nu gewoon de naakte bord.
Je moet de zwarte micro-processor dat maakt het bot vooruit en achteruit te zien. Dit is wat we hacken en bedrading zult in.
dit zijn de pin outs op het bord waar je nodig hebt om nieuwe kabels aan te sluiten. De belangrijkste pennen zijn we bezig met de vier dat de aandrijfmotoren te bedienen. Ze zijn aangesloten op de 'h-brug ", dat zal ons toelaten om de motoren triggeren naar voren draaien of achteruit door het aanbrengen van een positieve spanning op een van de twee draden voor elke motor. Er is een voor vooruit en achteruit op een voor elke motor. Ze zijn als volgt verbonden:
Pin 1.0 verliet motor vooruit pin 1,1 linker motor omgekeerde pin 1,2 juiste motor vooruit pin 1,3 rechter motor ACHTERUIT
4
Soldeer de draden die uit zal gaan naar de Arduino. In deze foto zien we de aarddraad die is verbonden met de pen geëtiketteerd de foto op de witte connector en de andere vier draden gesoldeerd.
5
Schroef het bovenlichaam en trek deze uit elkaar.
6
Wire alles samen met dit schema. De video laat zien hoe alles in elkaar zit. Maak de draden ten minste 5 "lang om het gemakkelijker te monteren alles op.
De in dit artikel schematische gaat ervan uit dat een sensor op de voorzijde van het bot zal zijn. De video hieronder laat zien hoe je zowel de armen zin obstakels kan maken, maar dit zal een extra bult schakelaar (verbonden met pen 3 en de aarddraad) vereisen, zoals beschreven in de video sectie. De code moet ook dienovereenkomstig worden gewijzigd.
als je alles monteren op de top van het chassis waar de kop vroeger en monteer de bult schakelaar aan de voorzijde, met een micro-schakelaar en lijm op sommige stukjes draad van een paperclip als snorharen. De snorharen op de schakelaar te verlengen links en rechts dezelfde breedte als de robot. Voeg nog een snorhaar naar beneden dicht bij de grond. Deze zullen helpen bij de bot iets dat niet zou kunnen terugkeren een echo uit het PING sensor te vermijden. Controleer de PING sensor wijst naar de voorzijde en op 90 graden op de grond. De LED aangesloten op 13 knippert pin telkens het PING-scans en het kan overal gemonteerd je wilt. De schakelaar is optioneel en gaat gewoon in de rij op de positieve accukabel.
bij het ​​aansluiten van het moederbord naar de microcontroller, moet u mogelijk een inkeping maken, zodat de draden niet bekneld raken wanneer je de robot weer in elkaar.
de batterij kan op zijn plaats worden gehouden door een klein stukje klitteband of een EPS-schuim. De negatieve kabel van de 9-volt batterij op de extra accu-ingang. Zorg ervoor dat u de jumper te plaatsen op "extensie macht" niet "usb."
Als u wilt in staat zijn om de schakelaar "aan / uit" te gebruiken, sluit u de witte draad aan de achterkant van de schakelaar. De kracht moet gaan naar de switch, ren terug naar de witte draad, en voeden de arduino stroom wanneer je hem aanzet.
de PING sensor kan overal op de voorkant van de robot. In dit voorbeeld is de sensor geplakt in het voorpaneel van de robot. Knip het "oog-gaten" op het voorpaneel en vervolgens voeg gewoon lijm rond de "ogen" van de sensor op de plaat stevig te houden. Het lint kabel die verbonden is met het hoofd van de robot is gestript tot drie draden (in plaats van de oorspronkelijke vier) en gesoldeerd aan de drie draden op de PING sensor. Het andere uiteinde aangesloten op de arduino zoals aangegeven in het schema.
7
Soldeer de leads en voeg ze toe aan de arduino board. Raadpleeg het schema nogmaals om hulp.
8
Zet de robot weer in elkaar.
9
Upload de code. Sluit de USB-kabel aan op uw computer en het andere uiteinde in de USB-poort van de Arduino's. Stel je robot op een riser zodat de wielen niet alles en de macht van de Arduino te raken. Kopieer het en plak het in een nieuw venster in de Arduino software. Sla de sketch als "rumblebot ping bump 'en upload het. Nadat het is geüpload, schakelt u de Arduino, koppelt u de USB-kabel, stelt de bot op de grond en zet de Arduino. Het moet gaan om verder te rijden met de LED knippert. Als het maar binnen 30 cm van een object, moet het weg te draaien en blijven rijden vooruit. Als het raakt een object en activeert de bult schakelaar, moet het stoppen, omkeren van richting en draai, ga dan verder vooruit.

Dingen die je nodig hebt

  • Zoek een Rumble Robot op ebay, op een werf verkoop of een kringloopwinkel.
  • Arduino microcontroller
  • Een Parallax PING sensor
  • Een LED
  • Een micro-schakelaar
  • Een 100 Ohm weerstand
  • Arduino software die u kunt downloaden
  • U zult ook codering nodig, die u zelf kunt schrijven of gebruik