Wkunl

Hoe maak je een pixel kunstenaar te worden

Pixel Art is een vorm van elektronische kunst gemaakt met behulp van een computer en een tekenprogramma. Het verband met het creëren van een beeld door het te vullen in, pixel voor pixel, in plaats van grafische tools. In deze gids, zullen we met behulp van MS paint, beschikbaar op elke Windows-computer (3,0 x en hoger) om uw eigen pixel beelden te creëren.

Stappen

Hoe maak je een pixel kunstenaar te worden. Vertrouwd te raken met kleuren.
Hoe maak je een pixel kunstenaar te worden. Vertrouwd te raken met kleuren.
  1. 1
    Vertrouwd te raken met kleuren. Kleur is een van de belangrijkste onderdelen van uw afbeelding qua effect. Zelfs zwart-wit beelden hebben verschillende tinten grijs, die kan worden beschouwd als kleur. Bij MS verf, zoals in de meeste grafische programma's, een geavanceerde kleurenkiezer is beschikbaar. Laten we het RGB / HSL doos. Dus, om de openstelling van RGB / HSL doos, gewoon dubbelklikken op een kleur, of klik op "kleuren" en selecteer "edit kleuren" in de menubalk. Klik op "Aangepaste kleuren definiëren". Hier ziet u 6 tekstvakken: Hue, za, Lum en Rood, Blauw, Groen. Na experimenteren met elke, zult u in staat om erachter te komen wat ze doen. U kunt ook deze waarden veranderen door het verplaatsen van de "target" op rond een grote kleur kaart en door het bewegen van de zwarte pijl omhoog en omlaag kunt u de helderheid van de kleur te veranderen. Experimenteer met de doos RGB / HSL en ga dan verder naar de volgende stap.
  2. 2
    Leer te dither. Dithering is een techniek die uw kleuren samenvoegt, waardoor ze er gladder, of gewoon het creëren van interessante texturen. Er zijn 3 soorten dithering: Basic dithering, gestileerde dithering en anti-aliasing. U zult alleen leren elementaire dithering hier, maar het is makkelijk om andere twee daarna leren.
    • Basic dithering is een 2x2 dambordpatroon dat wordt gemaakt buiten de kleur te maken in combinatie met de andere, lichtere kleur (of donkerder) kleur. U kunt de praktijk dithering door het toepassen van min of meer aan het beeld. Zien wat de resultaten eruit.
    • Als je eenmaal onder de knie elementaire dithering, kunt u gaan naar gestileerde dithering, die in plaats van een dambordpatroon, creëert een willekeurig patroon van puntjes bij elkaar gehouden. Het wordt gebruikt om structuren en effecten.
    • Anti-aliasing wordt gebruikt om lijnen te gladder. U zult het niet nodig hebben in basis pixel art, hoewel het soms nuttig kan zijn.
  3. 3
    Praktijk shading en verlichting. Wanneer shading voorwerpen, moet u altijd rekening houden met de verlichting punt, of zon. Zodra u beslissen waar het is, stel dat object is in het echte leven en schaduw het de manier waarop het zou worden gearceerd in het echte leven. Verlagen lum waarde van een kleur door 30 en te verhogen tint door 5 en schaduw het gebied inch Dan, dithering het zo de kleuren mengen. Nu, wijzig het gearceerde kleur: daling lum waarde van 30 en verhogen tint met 10. Shade het gebied binnen het gearceerde gebied, maar maak het klein, zoals 2 pixels of zo. Dan, dither. Nu, afhankelijk van welk materiaal je het tekenen bent (glanzend of niet), je moet toevoegen in verlichting. Dit wordt gedaan door het verhogen van originele kleur met 40 of 50 (afhankelijk van wat men ziet er beter uit) en het tekenen van een lijn of een kleine cirkel tegenover de schaduwrijke gebieden. Het moet ongeveer 2 pixels verwijderd van de omtrek en het moet echt kijken. Nogmaals, gebruik dithering om het te passen inch
  4. 4
    Trekken lijntekeningen. Lijntekeningen is het belangrijkste deel van uw objecten: het is de omtrek. Denk aan een object. Dan, in te zoomen en te tekenen van het object, pixel voor pixel. De enige manier kunt u beter op lijntekeningen te krijgen is als je veel oefent. Nu kunt u beginnen met het kleuren in het beeld met behulp van uw technieken.
  5. 5
    Sla uw meesterwerk. PNG en GIF formaten zijn te verkiezen boven JPEG omdat ze de kleuren efficiënt te bewaren, in plaats van het creëren van een "modderig" look. Overwegende dat een BMP zou het beeld te behouden, het maakt het niet comprimeren bij allen en kan een zeer grote bestandsgrootte hebben.

Tips

  • Een geweldige manier om uit te testen pixel kunst is om uit te vinden de resolutie van uw mobiele telefoon scherm. U kunt deze vinden in uw handleiding of zelfs op de websites telefoon.
  • Probeer SAT waarden van uw kleuren te maken onder 150 want boven 150, uw kleuren beginnen om te fel kijken.
  • Je hoeft niet te ms verf gebruiken om pixel art te creëren. U kunt gebruik maken van programma's zoals Photoshop, Gimp 2 OF voor mac. De meeste bedrijven die pixel art gebruiken (bijvoorbeeld, mobiele telefoon games) gebruiken photoshop puur voor de snelheid. Een tint kan worden aangebracht over een stuk van het werk in plaats van het veranderen van elke pixel een andere kleur voor bijvoorbeeld water.
  • Leren fotomanipulatie. Gebruik een foto die u zelf heeft genomen of toestemming om andermans foto te gebruiken. Plak de foto in Paint en maak het kleiner. Vervolgens schetsen het. Daarna wist de hele binnenzijde. Re-schaduw zodat het lijkt pixelish.
  • Animaties kunnen worden gemaakt in Photoshop en Gimp, die ook kunnen worden afgespeeld op mobiele telefoons, msn en blogs.
  • Wees creatief.
  • Isometrische pixel art wordt gebruikt om een ​​3-dimensionaal beeld zonder wezenlijke 3-dimensionale-verwerking. Objecten worden getrokken 26-30 graden hoewel sommige isometrische werken zijn afkomstig uit een hoek van 90 graden.
  • Kijken naar andere pixel art werken. Plak ze in verf, in te zoomen en te zien hoe ze zijn gemaakt. Bestudeer ze te leren over nieuwe technieken, maar niet plagiaat.
  • KUS! Keep it simple, stupid! Houd het aantal kleuren tot een minimum. Pixel art is gemaakt voor apparaten met een laag verwerkingsvermogen dus hoe meer informatie in het bestand, hoe harder het apparaat moet werken.