Wkunl

Hoe je een gitaar versterker voor rockmuziek kiezen

Als je in de markt voor een gitaarversterker, maar niet bekend zijn met alle kleine verschillen, zoals buizen versus solid state, EL34 versus 6L6, of Britse geluid versus Europees geluid, het kan ontmoedigend zijn. En wat de heck doet een "romige toon 'klinken? Het kan genoeg zijn om u wilt op te halen een ukulele en verplaatsen naar Hawaï! Voordat je dat doet, neem een ​​paar minuten om dit artikel te lezen. We zullen praten over de dingen die je wilt zoeken, de dingen die je nodig hebt om bewust te zijn van, en je in de aanwijzing om het spul dat is niet belangrijk. We beginnen met de beste tip die je kunt krijgen:

Stappen

Hoe je een gitaar versterker voor rockmuziek kiezen. Evalueer uw behoeften.
Hoe je een gitaar versterker voor rockmuziek kiezen. Evalueer uw behoeften.

Deel een: de basisprincipes

  1. 1
    Gebruik je oren. Ja, het lijkt opvallend ongecompliceerde en zeer on-technisch, en er echt geen acroniemen om het te bedekken. Echter, het is belangrijk om te beseffen dat vanaf het begin, moet je het geluid van de versterker maakt ten opzichte van de stijl van de muziek die u speelt.
    • Een Marshall amp klinkt absoluut geweldig-als de stijl van de muziek die je speelt valt in het Van Halen, Cream, of AC / DC kamp.
    • Een Fender versterker klinkt ook geweldig-als je gaat voor meer van een Stevie Ray Vaughan, Jerry Garcia of Dick Dale geluid.
    • De beste manier om te bepalen wat een versterker klinkt als is om je gitaar te spelen doorheen. Als u meer van een beginner, niet zeker van uw karbonades, maar wil een versterker kunt u 'uitgroeien tot, "hebben iemand in de winkel het voor u spelen. De kritische vraag is hier hoe amp "a" klinkt in vergelijking met amp "b", dus doen wat nodig is om een ​​goede vergelijking te krijgen.
  2. 2
    Evalueer uw behoeften. Versterkers worden beoordeeld door wattage in plaats van fysieke omvang (hoewel hoog-wattage versterkers hebben de neiging om fysiek groter).
    • Lager wattage buizenversterkers zal de neiging om harmonische vervorming te maken bij lagere volumes, die de voorkeur in de praktijk, atelier, en miked stage performance.
    • Hogere wattage buizenversterkers zal vervormen bij hogere volumes-die zal vereisen meer creatieve mixen voor live-situaties.
    • Het wattage heeft invloed op zowel de werkelijke als aangenomen geluidsvolume. In het algemeen is 10 maal het vermogen van een versterker, die waargenomen volume verdubbelen. Bijvoorbeeld een 10-watt versterker zullen half klinkt zo luid als een 100-watt versterker
    • Het vermogen en de kosten van een versterker zelden gerelateerd, zoals 10 watt versterkers kunnen twee, drie of zelfs tien maal de kosten van een 100 watt versterker-afhankelijk van de kwaliteit van de componenten en het ontwerp. Een knock-off 100-watt solid-state versterker is goedkoop te produceren in vergelijking met een boutique 5-watt buizenversterker.
  3. 3
    Begrijpen wat definieert algemene toon van een versterker. De geluidskwaliteit ervaren door een versterker kan worden bepaald door vele dingen, waaronder (maar niet uitsluitend):
    • de voorversterker buizen gebruikt
    • eindversterker buizen gebruikt
    • het hout materiaal dat wordt gebruikt voor de luidsprekerkast
    • het type luidspreker conussen
    • de weerstand van de luidsprekers
    • de gitaar gebruikt
    • de gebruikte kabels
    • de gebruikte effecten
    • de pickups in de gitaar
    • en zelfs de vingers van de speler.
  4. 4
    Leer de categorieën. Er zijn twee grote categorieën van gitaarversterkers configuraties: combo en head / cabinet.
    • Combo (combinatie) versterkers combineren de versterker elektronica met een of meer luidsprekers in een een-stuk-pakket. Deze zijn over het algemeen kleiner, als een combinatie van een krachtige kop en een paar grote luidsprekers kan snel duwen een versterker in de categorie "gewichtheffer".
    • Hoofd / kast regelingen lossen het gewicht probleem door het scheiden van de luidsprekerkast (taxi) van het hoofd-of versterker-kast. Koppen kunnen worden vrijstaande units die over het algemeen zitten boven op de taxi's, of ze kunnen rack-mounted units die geweldig voor touring en complexere gitaar signaal ketens zijn.

Deel twee: buizen en solid state versterkers

  1. 1
    Vergelijk buis versus solid state. Er zijn opmerkelijke verschillen tussen de twee stijlen van versterking. Buizenversterkers gebruikt vacuümbuizen in zowel de pre-amplificatie en eindversterking etappes, terwijl solid-state versterkers gebruiken transistoren voor alle fasen. Dit kan en doet meestal resulteren in sterk verschillende tonen.
    • Solid-state versterkers staan ​​bekend om het leveren van heldere, schone, nauwkeurig geluid. Ze reageren snel op uw spel, en zijn veel ruiger dan buizenversterkers: denk aan het verschil tussen een gloeilamp (buis) en een LED (solid state). Gooi ze allebei op de grond en je zult worden en sleepte een van hen met een stof pan! Ook met de vooruitgang in technologie, zijn veel solid-state versterkers geladen met een breed scala aan gemodelleerde versterker geluiden, waardoor u een hoop veelzijdigheid.
    • Solid-state versterkers uit van een bepaalde fabrikant de neiging om hetzelfde klinken, wat een voordeel kan zijn als je een betrouwbare, herhaalbare toon nodig. Ze zijn ook met name lichter-zowel in gewicht, en op de portemonnee-dan hun buis broeders.
    • Deze veelzijdigheid en robuustheid gaat ten koste van de warmte van toon. Hoewel dit is een volledig subjectief evaluatie, zijn er enkele verschillen die account voor deze: wanneer geduwd in distortion, golfvorm een ​​solid-state versterker laat een harde-afgekorte kant en harmonieën die sterk te blijven door het bereik van het gehoor. Ter vergelijking, een buizenversterker geduwd om vervorming heeft een zachte clipping rand, en harmonischen die vallen ruim binnen de grenzen van het gehoor, het geven van buizenversterkers hun befaamde warmte.
    • Buis (klep) versterkers hebben een bepaalde onmeetbaar "iets" voor hen die hen het meest populaire type versterker maakt. Het geluid van een buizenversterker is beschreven als "dik", "romig", "vet" en "rijk"-adjectieven die zou pack op de kilo's als versterkers waren eten!
    • Buizenversterkers kunnen onderling verschillen in toon van versterker tot versterker, en zeker doen van speler tot speler. Voor sommige spelers, hun amp is degene die, in combinatie met hun gitaar, omschrijft hun sound.
    • Buizendistortion is zachter, en de meeste, meer een lust voor het oor, en wanneer geschoven hard, voegt enkele compressie om de dynamiek die bijdraagt ​​aan sonische rijkdom die alleen buizen kunnen leveren.
    • Buizenversterkers kan veel krachtiger dan solid state versterkers zijn. Een 20-watt buizenversterker kan gemakkelijk klinken zo luid of luider dan een 100-watt solid state amp.
  2. 2
    De nadelen van buizenversterkers zijn over het algemeen praktischer dan sonic. Een buizenversterker-vooral een groot een-kan heel zwaar: een groot minpunt als je regelmatig haul je spullen up 3 trappen!
    • Buizenversterkers zijn ook duurder, zowel in eerste instantie, en als het gaat om onderhoud. Een solid state amp gewoon 'is. " Tenzij je een enorme stroomstoot, zal uw solid state versterker het zelfde, jaar in jaar uit klinken. Echter, vacuümbuizen-achtige lampen-verslijten na verloop van tijd en zal moeten worden vervangen. Buizen zijn niet erg duur, maar het zal een jaarlijkse last (afhankelijk van hoeveel je het gebruikt) zijn.
    • Buizenversterkers hebben zelden emulatie-achtige effecten. Je zult effectpedalen nodig hebt voor dat soort dingen. Echter, tremolo en spring reverb vaak verwerkt in amp ontwerpen.
  3. 3
    Pas op van het type-casting. Hoewel het goed is om het voor-en nadelen van beide typen versterkers weet, het is niet altijd het geval dat "tube good, solid state slecht." Studies hebben aangetoond dat wanneer het wordt afgespeeld zonder vervorming, buizenversterkers en solid state versterkers zijn vrijwel niet te onderscheiden.

Deel drie: combos

  1. 1
    Opties voor combos beoordelen. Hier zijn een aantal gemeenschappelijke configuraties voor combos:
    • Micro amp: 1 tot 10 watt. Dit zijn kleine, ultra-portable amps die nuttig zijn voor de praktijk op de weg (of wanneer anderen proberen te slapen). Ze hebben niet genoeg volume om te worden gebruikt in de meeste "jam" situaties (waar je moet gehoord worden in de mix met andere muzikanten) inpakken. In de regel, de geluidskwaliteit heeft de neiging om slecht (in vergelijking met grotere ampère) te wijten aan lage uitgangsvermogen en een lagere kwaliteit circuits en zijn niet geschikt voor professionele optredens. De Marshall MS-2 is een voorbeeld van een super-portable (1 watt) micro amp die goede recensies heeft ontvangen voor een solid-state versterker van deze omvang.
    • Praktijk versterkers: 10 tot 30 watt. Praktijk versterkers zijn ook geschikt voor de slaapkamer / woonkamer omgeving, hoewel de luidste van hen kan worden gebruikt voor kleine optredens (performances), vooral als een microfoon wordt gebruikt om ze te sturen via de zaal het PA-systeem. Populaire praktijk buizenversterkers, die het geluid zo goed of beter dan veel grotere versterkers omvatten, Fender Champ, Epiphone Valve Junior en de Fender Blues Jr Als algemene regel, de beste amps in dit bereik functie 20 tot 30 watt met minstens een 10 inch spreker.
    • Full-size 1x12 combo's: Met 50 of meer watt van macht en ten minste een 12 inch speaker, de 1x12 amp biedt de kleinste verpakking die geschikt is voor kleine optredens wordt beschouwd als zonder gebruik van een microfoon. Voor het hoger-end modellen, zoals die geproduceerd door Mesa Engineering, de geluidskwaliteit is van zeer professioneel kaliber.
    • 2x12 combo's zijn vergelijkbaar met 1x12 combo's, maar ze voegen een tweede 12 inch speaker. De 2x12 ontwerp is aanzienlijk zwaarder en omvangrijker dan de 1x12, maar het is nog steeds een favoriete keuze van werkende muzikanten voor optredens op kleine tot middelgrote zalen. De toevoeging van een tweede luidspreker maakt het mogelijk voor bepaalde stereo-effecten, en twee speakers gewoon meer lucht verplaatsen dan een (waardoor meer "aanwezigheid" in je geluid). Een favoriet in deze categorie is de Roland Jazz Chorus die een handtekening geluid heeft, stereo-installatie, een helder geluid en ingebouwde effecten.
  2. 2
    Let wel: kleine combo versterkers hebben vaak de voorkeur in de studio instellingen. Bijvoorbeeld als u wilt weten wat een kleine 5-watt Fender Champ klinkt als in de studio, luisteren naar Eric Clapton gitaar op Layla!

Deel vier: hoofden, cabines, en stacks

  1. 1
    Beoordelen van de mogelijkheden voor hoofden, taxi's, en stacks. Terwijl combo versterkers zijn geweldig voor een alles-in-een oplossing, veel spelers graag hun geluid aan te passen. Ze mijn liefde van het geluid van een Marshall cab (luidsprekerkast), maar alleen als gedreven door een Mesa Techniek hoofd. Anderen misschien niet zo bijzonder over taxi's, maar willen in staat zijn om een ​​aantal van hen hebben voor een krachtige muur van geluid dat zich uitstrekt over het podium.
  2. 2
    Leer de lingo. Een hoofd is een versterker zonder luidsprekers. Kast (cab) een stand-alone luidsprekerkast, die kan worden aangesloten op een weg. Een stapel is een kop en een aantal kasten met elkaar verbonden, gebruiksklaar.
    • Stacks zijn over het algemeen de voorkeur voor optredens plaats van de praktijk, maar er is geen regel tegen het hebben van een enorme stapel in uw woonkamer-als je familie het toelaat. Eerlijke waarschuwing: in de meeste gevallen, zullen zij niet! Stacks zijn fysiek omvangrijk, zeer zwaar, en vernietigend luid. Dit zijn de instrumenten van de muzikanten die beide spelen grote zalen.
  3. 3
    Zet het samen. Hoofden zijn allemaal ongeveer dezelfde grootte fysiek, maar ze komen in een verscheidenheid van wattages. Kleine hoofden pakken 18 tot 50 watt, terwijl de volle-kracht hoofden zijn meestal 100 watt of meer. Er zijn ook super hoofden en beschikt over een tinnitus-inducerende 200 tot 400 watt aan vermogen.
    • Voor optredens op kleine tot middelgrote zalen, een klein hoofd is meer dan genoeg. De kleinere koppen zijn vaak aangesloten op een 4x12 kast (waarvan vier 12 inch speakers bevat, zoals de naam suggereert). Dit type installatie staat bekend als een "halve stack," en het is een favoriet van werkende muzikanten.
    • Voor het kopen van een halve stack, in gedachten houden dat ze zijn te groot en te luid voor de meeste bars of locaties met een klein podium (de meeste van de optredens vindt u daadwerkelijk te spelen), doen ze niet in elk voertuig kleiner past dan een bestelwagen of pick-up, zal je bandleden niet helpen bij het ​​trekken op het podium, en een halve stack zal leiden tot blijvende gehoorschade als je geen oordopjes gebruiken. De halve stack biedt veel volume, en de aanwezigheid van vier sprekers. Gebruik de koppen (versterker) die de professionals gebruiken.
    • Een volledige stack is de droom van menig gitarist (maar door uw geluidsman en iedereen zal worden afgekeurd op het podium met u). Dit is in het algemeen heeft minstens een 100-watt versterker aangesloten op twee 4x12 kasten. De kasten zijn verticaal gestapeld (een bovenop de andere), waardoor de installatie zijn onderscheidende naam.
    • Een volledige stack is zo groot als een volwassen man, die voor een indrukwekkende verschijning is. Het geluid is al even indrukwekkend. Een volledige stapel te groot is voor alle, maar de zeer grootste van locaties, en zelfs dan is uw geluidsman wordt mic'ing u zodat u nooit eigenlijk een gebruik voor een volledige stack. De meeste werkende professionals zal gebruik maken van twee halve stapels in stereo in plaats van het brengen van een volledige stack op de weg.
    • Gitaristen die echt sadistisch (in een sonische zin), zoals bepaalde zware metalen spelers, kan een van de 200-400 watt super hoofden lopen door een full stack. Met een full stack (en vooral de "hot rod" setups), zult u gehoorbescherming nodig als je wilt spelen op hogere volumes zonder behoud van potentieel ernstige gehoorschade.
    • De meeste liveshows zie je dat gebruikt volledige stapels doen het als podium truc. Meestal slechts een kast heeft sprekers in het en de rest zijn daar voor de show. Mötley Crüe gebruikt om valse speaker grille frames uit te maken van de zwarte doek en 2x4s om het te laten lijken op de etappe was vol versterkertoren!
  4. 4
    Volg de profs. De meeste profs momenteel gebruik 2x12 of half stacks omdat het geluid is gemakkelijker te controleren. Als je echt wilt dat een volledige stack, met alle middelen een krijgen, maar je zult bijna nooit om het te gebruiken, tenzij je doet een stadion tour. Ze zijn gewoon te groot om praktisch te zijn.

Deel vijf: rack-mounted producten

  1. 1
    Rack het op. Veel muzikanten gebruiken tandheugels, meestal een versterkte metalen doos met afneembare panelen aan de voor-en achterkant. De voorzijde van het rack, wanneer geopend, heeft twee verticale rijen van schroefgaten aan de zijkanten, stel 19 centimeter uit elkaar: het rack mount norm.
    • Als een head-and-cabine setup, een rack-mounted gitaar versterker rig scheidt de versterker componenten en de boxen. Echter, rack-gemonteerde koppen kunnen worden onderverdeeld in twee categorieën: de voorversterker en de eindversterker. Zowel de hoofden en combo's hebben deze componenten ook, maar rack units maken het praktisch om ze te behandelen als afzonderlijke posten.
    • De meeste grote versterker fabrikanten, zoals Marshall, Carvin, Mesa-Boogie, en Peavey maken rack-amp rigs.
  2. 2
    De voorversterker. Dit is de eerste versterking fase: in zijn basisvorm, een voorversterker versterkt het signaal zodat zij effectief kan rijden de eindversterker. Hoger-end voorversterkers zal beschikken over verschillende klankvorming functies, waaronder egalisatie, variabele buis configuraties en meer.
  3. 3
    De eindversterker. Deze is aangesloten op de voorversterker, neemt het signaal van de voorversterker gevormde, en geeft het ernstige, luidspreker-aandrijfkracht. Zoals hoofden, eindversterkers zijn verkrijgbaar in verschillende maten, van een minimum van 50 watt tot monster 400W eindversterkers.
    • Zoals velen eindtrappen als je wilt kan worden aangesloten in een daisy chain of om verschillende pre-amp uitgangen om de kracht van het signaal te versterken, alsook eventueel mengen de tonale invloeden van twee verschillende eindversterkers.
  4. 4
    Nadelen van rack rigs. Zoals u waarschijnlijk kunt vertellen, racks zijn vaak zeer ingewikkelde rigs. Een beginnende gitarist kan ze vinden verwarrend. Ze zijn ook zwaarder en omvangrijker dan hoofden - en toe te voegen aan dat de bulk en gewicht van het rack zelf. Omdat u meerdere producten en accessoires te kopen, kan de prijs voor een nieuwe rack rig zijn (maar niet altijd) hoger dan dat van een hoofd.
  5. 5
    Krijgen het voordeel. Een rek kunt u de producten mixen en matchen van verschillende fabrikanten en vind een toon die is duidelijk van jou! In aanvulling op de voorversterker en eindversterker, er zijn een groot aantal mooie producten die precies op hetzelfde rek met uw versterker-reverbs, vertragingen, EQ's en andere sonische lekkernijen kunnen worden gemonteerd.
    • Rekken hebben vaak zwenkwielen, waardoor ze zeer gemakkelijk om rond te rollen, en het hebben van een rack kan ook eenvoudiger setup: uw componenten zijn altijd bereid om aan te sluiten om zo snel als je stuur uw rack op het podium en zet hem aan.
    • Tenslotte rekken zijn zeldzaam, en zal de aandacht trekken. Mensen zullen onder de indruk zijn als je wiel een rack rig in repetitie of uitvoering, maar pas op, ze zullen verwachten dat je een doorgewinterde gitarist te zijn, of op zijn minst in staat zijn om effectief te gebruiken uw rack. Heb je rack niet overal waar, tenzij je weet hoe je die pre-amps en verwerkers om precies wat u wilt dat ze doen doen krijgen. Professionals bijl meesters als Robert Fripp, The Edge en Kurt Cobain hebben rack rigs begunstigd.

Deel zes: het selecteren van het juiste geluid

  1. 1
    Begrijpen hoe de verschillende soorten versterkers passen verschillende muziekstijlen. Voor het grootste deel, versterkers zijn geen "one size fits all." Hoewel er allerlei versterkers, kunnen ze worden ingedeeld in twee grote categorieën: ". High gain" "vintage" en
  2. 2
    Verkrijg de juiste versterker voor de baan. Elke stijl van rock heeft karakteristieke versterkers. Hier zijn enkele algemene richtlijnen:
    • Vintage versterkers produceren de klassieke klanken van de vroege versterkers. Voor de jazz, blues of blues-rock gitarist, is het vintage geluid nog steeds alom beschouwd als het meest geschikt is voor de stijl. Vintage versterkers kunnen echte antiek, of ze kunnen worden moderne versterkers die het geluid van antieke versterkers repliceren. Het geluid van de Fender, Vox, Marshall, en soortgelijke versterkers uit de 50's, 60's en begin 70's is het fundament van de vintage klank. Als je denkt "vintage", je denkt Hendrix, Led Zeppelin, Eric Clapton, Deep Purple, enz. Dit zijn de geluiden waarmee het allemaal begon.
    • High-gain versterkers produceren een geluid met een grotere vervorming dan die van vintage versterkers. Hoewel er enige discussie over de evolutie van high-gain versterkers, velen geloven dat een groot deel van hun geschiedenis is te danken aan Eddie Van Halen. Van Halen eigenlijk heel weinig wisten over elektronica (hij heeft toegegeven dat is waarom zijn gitaar was zo vreemd gemonteerd), en kreeg alleen zijn high-gain toon van ver boven alle knoppen op zijn versterker, dan bracht het volume onder controle met een variac, die neergehaald spanning van de versterker. Met zijn landmark "Eruption" solo in 1977, Van Halen introduceerde de brullende, face-smeltende klank van een versterker in volledige macht buisverzadiging geduwd. Amp makers proberen om geëmuleerd dat geluid bij lagere volumes vervolgens begonnen met het toevoegen van extra gain stages aan de voorversterkers van hun versterker ontwerpen, te zorgen voor een hogere gain toon bij een gecontroleerde volumes. Zoals heavy metal geëvolueerd, zo ook de noodzaak van een hogere gain versterkers. Voor hard rock en heavy metal muziek uit de vroege jaren 80 en verder, zijn vintage versterkers overschaduwd door hun moderne high-gain tegenhangers.
    • Als u wilt jazz, blues, blues-rock (in de stijl van Led Zeppelin) of zeer vroege heavy metal (in de stijl van Black Sabbath) te spelen, kan een lagere gain buizen versterker uw beste keuze zijn. Als je wilt hard rock, 80's metal en shred gitaar (in de stijl van de talloze jaren '80 "gitaarhelden") te spelen, zult u waarschijnlijk willen gaan met een high-gain model. Merk op dat vele nieuwere versterkers kunnen bieden zowel high-gain en vintage geluiden, hoewel sommige puristen vinden dat de enige vintage versterkers spelen waard zijn de werkelijke antieke versterkers zelf. "
    • Amp modeling technologie (die het mogelijk maakt een versterker om het geluid van vele verschillende versterkers simuleren) is een relatief recente ontwikkeling, die zowel fans als critici-hoewel de meeste mensen, ze klinken opvallend goed heeft. Modeling versterkers kan erg handig zijn, maar als je een purist, beats niets wandelen in met een echte Fender Twin Reverb, een oude Marshall 'Plexi' hoofd, of iets dergelijks.

Tips

  • Als je een buizenversterker te kopen, probeer het niet te mishandelen. In het algemeen worden transistor (solid-state) eenheden ontworpen om ladingen van straf te nemen, maar buizenversterkers zijn veel meer delicaat. Als uw splinternieuwe (erg dure) Soldano buis hoofd naar beneden valt van een trap, bent u waarschijnlijk in grote problemen-terwijl hetzelfde gebeuren met een solid-state combo zal vermoedelijk resulteren in niets meer dan een kortstondige paniek en sommige lacht ( na het feit). Als je je afvraagt ​​waarom een ​​dergelijke waarschuwing nodig is, heeft u waarschijnlijk niet veel tijd doorgebracht met rockmuzikanten.
  • Voor de meeste gitaristen, zal een 30 watt versterker meer dan genoeg voor de slaapkamer, de praktijk en kleine optredens.
  • Als je een transistor versterker te kopen, wees voorzichtig niet om het overdrive te veel. Wees niet bang om de gain draaien tot 10, maar wees voorzichtig bij het plaatsen booster gevolgen voor de versterker, zoals u wellicht burn-out een transistor. Als je een buizenversterker te kopen, stimuleren het signaal vóór de versterker zo veel als je wilt, want buizen kan doorgaans omgaan met belachelijke hoeveelheden overdrive.
  • Tenzij je speelt rauwe black metal, is het meestal beter om een ​​kleinere versterker met goede toon dan het is om een ​​grote luide versterker die cheesy klinkt te kopen. Je zult er nooit spijt van hebben een mooie klank, maar je zal altijd spijt van slechte toon. Sommige muziekwinkels kunnen proberen om beginners te verkopen een luide versterker met veel effecten, maar niet vallen voor dat. Gebruik je oren en kies een versterker waarvan de toon die je helemaal gek, en niet een deel met je geld totdat u vindt dat amp.
  • Altijd proberen voordat je koopt. De meeste muziekwinkels zullen gelukkig zijn om u te ontvangen, en als ze niet, is de kans een andere winkel in uw buurt zal hetzelfde item op te slaan. Het lezen van reviews is lang niet zo goed als het proberen van de versterker zelf uit. Breng je gitaar naar de winkel, en je eigen kabel, en vragen of je kunt proberen een aantal versterkers. De meeste winkels moet u toestaan. Zo niet, neem aan dat het niet de moeite waard, en ga ergens anders.
  • Als je er een nodig versterker die "alles", overwegen de aankoop van een van de nieuwe modeling versterkers met ingebouwde effecten kan doen. De beste van deze versterkers kunnen het geluid van vele andere eenheden met redelijk nauwkeurig te reproduceren, en je direct toegang tot de volledige effecten-keten, waaronder delay, chorus, flanger, reverb, enz. Line 6, Krat en Roland hebben (onder andere bedrijven) maken een aantal goede effecten combo's.
  • Bij het winkelen voor een versterker, mag prijs niet je enige overweging. Sommige goedkopere versterkers bieden bewonderenswaardige geluid, terwijl je enkele dure versterkers geschikt voor uw behoeften kan vinden. Om kwaliteit te beoordelen, lees reviews van diverse gitaar websites.

Waarschuwingen

  • Niet ooit te spelen via een buis hoofd, tenzij het is aangesloten op een speaker-zonder luidspreker belasting, zult u uw versterker beschadigen.
  • Wees ervan bewust dat de leveranciers van apparatuur, zoals Musician's Friend, publiceren wat lijken te zijn beoordelingen, maar worden betaald advertorials bedoeld om de verkoop van producten te stimuleren. Doe je onderzoek en maak een weloverwogen beslissing.
  • Het kopen van een grote combo of (vooral) een stapel voor het doel van jammerende in uw woonkamer op alle uren kan leiden tot echtscheiding. Dus zullen de uitgaven 1500€ op een versterker zonder te vragen uw echtgenoot.
  • Houd het volume omlaag, terwijl om thuis te oefenen. Hoofdtelefoon kan een goed idee zijn. Ook als u van plan om een ​​enorm Marshall stack installeren in uw garage voor repetities, zorg ervoor dat het een vrijstaande garage. Mrs Smith wil geen Black Sabbath's 'War Pigs "ratelende ramen en kloppen foto's van de muren terwijl ze onderhoudend haar zaterdag bridgeclub hebben.
  • Als je speelt zeer luid en gebruiken continue vervorming, zorg ervoor dat uw luidsprekers of luidsprekers zijn ontworpen om te gaan.